V70 Classic TDI wil soms niet starten

Jazzy
Forumlid.
Geslacht:
Homepage: mellema-ict.nl
Subject:

V70 Classic TDI wil soms niet starten

· 
Posted: 31.08.2017 - 21:18  ·  #1
Mijn auto wil soms niet starten, kan hem gewoon op contact zetten maar de startmotor gaat niet rond. Het is niet de PNP-schakelaar, die is vorig jaar vervangen. Als ik spanning zet op het startrelais op de startmotor dan start hij wel gewoon.

Het gebeurt onregelmatig en ik heb de wegenwacht al eens gebeld maar tegen de tijd dat die er was startte hij alweer. Omdat het zo onregelmatig voorkomt weet ik niet goed hoe ik dit moet troubleshooten. Iemand advies?
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: V70 Classic TDI wil soms niet starten

· 
Posted: 31.08.2017 - 21:39  ·  #2
Had een v70 tdi die soms niet goed starten. Dat had te maken met de brandstofpomp die aan het overlijden was. De startmotor ging overigens wel rond maar hij sloeg niet aan. Bleek iets met de elektronica in de pomp te zijn.
Jazzy
Forumlid.
Geslacht:
Homepage: mellema-ict.nl
Subject:

· 
Posted: 31.08.2017 - 23:23  ·  #3
Sorry, het gaat hier dus alleen om de startmotor die niet rond gaat. Als ik het kleine kabeltje er van af haal en daar rechtstreeks 12V op zet dan gaat hij gewoon rond en loopt hij ook direct.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2017 - 06:25  ·  #4
Aansluiting / AMP stekker van die draad niet verrot, werkt je contactslot (electrisch) gedeelte gewoon goed ? Soms komt er wel eens een kabelbreuk, zeker bij de classic x70's is dit een bekend iets. Dan een nieuwe draad trekken naar contactslot toe.

Selected quotes for multi-quoting:   0