Afgelopen week een leuke advertentie gezien. Ook al even gaan rijden met deze mooi wagen. Wat valt op? We gingen op een regenachtige dag:
- voorraam was helemaal beslagen en het rook mij wat muffig in de auto;
- voorraam was redelijk snel weer droog toen we de airco en blazer aanzette;
- stuurbekrachtiging was niet echt voelbaar bij het wegrijden. Tijdens het rijden wel wat meer aanwezig, maar naar ons gevoel toch minder dan in onze huidige wagen (Fiat uit 2003);
- automaat lijkt goed te lopen. Tijdje 50 gereden en geen rare kuren, bleef netjes draaien.
- portier bijrijder zit wat uit het lood. Bij openen en dicht doen merk je dat het niet goed sluit. Gewoon dichtgooien werkt, maar lijkt me niet duurzaam;
- hondenrekje hoor je piepen, kwestie van wat olie, maar er zit ook een rammel.
- Rammel heel goed te horen als je op de achterbank zit. Als je zelf rijdt hoor je het (praktisch) niet. Heb het vermoeden dat het ligt aan de verlaging van de wagen.
- Verkoper geeft aan dat wagen is verlaagd met R veren. Is goed te merken bij in en uitstappen. Echter het lijkt alsof de achter wielen ergens tegen aan lopen. Bij hogere snelheid ook een hogere frequentie van de rammel.
- Prachtig uitgerust, kosten noch moeite gedaan. Ook het leer van de bestuurdersstoel zit er na bijna 4 ton goed uit.
- Auto zit goed in de lak voor deze leeftijd.
- Rijdt en glijdt gewoon heerlijk door het verkeer.
- Onderhoudshistorie bekend en weinig km met het huidige blok.
Vraagprijs/ vaste prijs van 3000 euro is fors gezien de leeftijd en km van het chassis. Echter de km van het blok en de rijke uitrusting lijken de prijs wel te verantwoorden. Maar goed, dat ben ik als leek
Stel dat we over gaan tot aankoop, we mogen de wagen ook bij onze eigen garagehouder op de brug zetten, wat zijn de kosten van het vervangen van de veren? Iets hoger zitten is wel prettig en wellicht is dan de rammel weg. Of is er een bekende rammel in deze wagen die ik nog niet ken?
Muffige geur had ik ook in de 480, daar kwam veel water binnen bij de achterlicht units. Bekleding kletsnat soms. Bij de v70 zag ik wel wat vocht bij de units, maar de bekleding was niet nat. Leek wel een beetje vochtig, maar kan ook het koude weer zijn geweest die voor een koud gevoel zorgt van de bekleding.
Tja en die deur. Die moet toch echt weer in het lood worden gezet. Lijkt me niet kostbaar, of vergis ik me daar in?
Aangezien we de volvo vooral voor kleine stukken gebruiken (en wellicht een grote tocht in de zomervakantie), zou de aankoop vooral emotioneels zijn (voor mij). Mijn vrouw denkt er iets anders over, die is vooral gecharmeerd van de lage km's en de verwachting/ wens dat het onderhoud de komende jaren normaal zal zijn en er geen rare dingen gebeuren die teveel extra kosten met zich meebrengen.
Ben benieuwd naar jullie reacties en suggesties. Alvast bedankt.
-
- voorraam was helemaal beslagen en het rook mij wat muffig in de auto;
- voorraam was redelijk snel weer droog toen we de airco en blazer aanzette;
- stuurbekrachtiging was niet echt voelbaar bij het wegrijden. Tijdens het rijden wel wat meer aanwezig, maar naar ons gevoel toch minder dan in onze huidige wagen (Fiat uit 2003);
- automaat lijkt goed te lopen. Tijdje 50 gereden en geen rare kuren, bleef netjes draaien.
- portier bijrijder zit wat uit het lood. Bij openen en dicht doen merk je dat het niet goed sluit. Gewoon dichtgooien werkt, maar lijkt me niet duurzaam;
- hondenrekje hoor je piepen, kwestie van wat olie, maar er zit ook een rammel.
- Rammel heel goed te horen als je op de achterbank zit. Als je zelf rijdt hoor je het (praktisch) niet. Heb het vermoeden dat het ligt aan de verlaging van de wagen.
- Verkoper geeft aan dat wagen is verlaagd met R veren. Is goed te merken bij in en uitstappen. Echter het lijkt alsof de achter wielen ergens tegen aan lopen. Bij hogere snelheid ook een hogere frequentie van de rammel.
- Prachtig uitgerust, kosten noch moeite gedaan. Ook het leer van de bestuurdersstoel zit er na bijna 4 ton goed uit.
- Auto zit goed in de lak voor deze leeftijd.
- Rijdt en glijdt gewoon heerlijk door het verkeer.
- Onderhoudshistorie bekend en weinig km met het huidige blok.
Vraagprijs/ vaste prijs van 3000 euro is fors gezien de leeftijd en km van het chassis. Echter de km van het blok en de rijke uitrusting lijken de prijs wel te verantwoorden. Maar goed, dat ben ik als leek
Stel dat we over gaan tot aankoop, we mogen de wagen ook bij onze eigen garagehouder op de brug zetten, wat zijn de kosten van het vervangen van de veren? Iets hoger zitten is wel prettig en wellicht is dan de rammel weg. Of is er een bekende rammel in deze wagen die ik nog niet ken?
Muffige geur had ik ook in de 480, daar kwam veel water binnen bij de achterlicht units. Bekleding kletsnat soms. Bij de v70 zag ik wel wat vocht bij de units, maar de bekleding was niet nat. Leek wel een beetje vochtig, maar kan ook het koude weer zijn geweest die voor een koud gevoel zorgt van de bekleding.
Tja en die deur. Die moet toch echt weer in het lood worden gezet. Lijkt me niet kostbaar, of vergis ik me daar in?
Aangezien we de volvo vooral voor kleine stukken gebruiken (en wellicht een grote tocht in de zomervakantie), zou de aankoop vooral emotioneels zijn (voor mij). Mijn vrouw denkt er iets anders over, die is vooral gecharmeerd van de lage km's en de verwachting/ wens dat het onderhoud de komende jaren normaal zal zijn en er geen rare dingen gebeuren die teveel extra kosten met zich meebrengen.
Ben benieuwd naar jullie reacties en suggesties. Alvast bedankt.
-