De distributieriem is binnenkort aan de beurt, en dan wil ik ook meteen de waterpomp vervangen. Ik zie dat deze een platte pakking heeft ipv een rubber ring zoals bij mijn vorige 850 tdi. Wordt deze platte pakking ook gewoon droog geplaatst, of moet je daar nog vloeibare pakking voor gebruiken? Ik heb daar geen ervaring mee, hoe breng je dat netjes dun aan?
Weet iemand een handige plek om het koelwater af te tappen? Ipv gewoon maar de waterpomp los te halen en alles te laten lopen! Bij de 850 tdi zat een kraantje onderin de radiateur waarmee je het grootste deel al kon laten aflopen. Bij deze V70 zie ik dat niet zo snel, ook de slangen zijn moeilijk bereikbaar. Maar waar dan wel????
Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Weet iemand een handige plek om het koelwater af te tappen? Ipv gewoon maar de waterpomp los te halen en alles te laten lopen! Bij de 850 tdi zat een kraantje onderin de radiateur waarmee je het grootste deel al kon laten aflopen. Bij deze V70 zie ik dat niet zo snel, ook de slangen zijn moeilijk bereikbaar. Maar waar dan wel????
Alvast bedankt voor jullie meedenken!