Bedankt voor je adviezen Martijn.
het wordt inmiddels een frusterende aangelegenheid.
ik heb het nieuwe blok ingebouwd en dat draaide heel mooi. Ik had dus de turbo van mijn vorige blok overgezet, achteraf niet slim denk ik maar leek me sterk dat én de turbo én blok stuk waren.
helaas sloeg ook het nieuwe blok op hol bij een beetje gasgeven vanaf 2-3000 toeren. godzijdank maar 3-4 seconden, maar schrok enorm. veel witte /blauwe rook. turbo bleef nog even narazen nadat het blok uitwas. dacht eerst dat de riem geknapt was maar dat was niet zo, kon daarna weer starten..
je raadt al: hele inlaat vol olie, dit keer wel pas vanaf de turbo en niet vanaf de carterventilatie.
heb de olie uit het blok afgelaten en gelukkig geen ijzerdeeltjes.. wel 1 L olie verstookt in een paar seconden.
ik ga nog 1x de turbo vervangen met de oorspronkelijke die goed was.
het wordt inmiddels een frusterende aangelegenheid.
ik heb het nieuwe blok ingebouwd en dat draaide heel mooi. Ik had dus de turbo van mijn vorige blok overgezet, achteraf niet slim denk ik maar leek me sterk dat én de turbo én blok stuk waren.
helaas sloeg ook het nieuwe blok op hol bij een beetje gasgeven vanaf 2-3000 toeren. godzijdank maar 3-4 seconden, maar schrok enorm. veel witte /blauwe rook. turbo bleef nog even narazen nadat het blok uitwas. dacht eerst dat de riem geknapt was maar dat was niet zo, kon daarna weer starten..
je raadt al: hele inlaat vol olie, dit keer wel pas vanaf de turbo en niet vanaf de carterventilatie.
heb de olie uit het blok afgelaten en gelukkig geen ijzerdeeltjes.. wel 1 L olie verstookt in een paar seconden.
ik ga nog 1x de turbo vervangen met de oorspronkelijke die goed was.