Sinds een oliewissel 2 maanden geleden kreeg mijn volvo v70 momenten van op hol slaan.
Hij verbrandde duidelijk motorolie. Ik had tijdens de 1e oliewissel per ongeluk een klein beetje atf in de oliebijvulkan nog zitten. Ging om hooguit 20cc , en ik dacht dat dat niet zon probleem zou zijn. al vrij snel kreeg ik de eerste keer op hol slaan waarbij bij gas los de motor ook weer snel normaal stationair liep. Hierna snel olie afgelaten en nieuwe olie erin, hierna deed het probleem zich niet meer voor enkele weken. Tot vanochtend, op hol slaan en ook weer te stoppen gelukkig. Weer olie gewisseld dit keer een ander merk ipv kroon special synth 5w40 wat er in zat. Aan de carterplug zat al n beetje ijzerschraapsel
Uit het inlaattraject haalde ik 1,5 l olie, resonator huisje in de inlaatslang vol, luchtfilter helemaal vol. Ik snap niet goed hoe olie in het luchtfilter kan komen?
Is het de turbo? maar hoe komt olie dan naar boven toe naar de inlaatslang? Hij zuigt toch juist lucht aan via de inlaat en luchtfilter?
half jaar geleden vrij nieuwe turbo met 96.000 km ervaring erop gezet. (maar goed, kan natuurlijk gaar zijn geweest).
Als ik de motor d5244t19 moet vervangen, kan ik dan ook n d5244t14 kan nemen bv. Heeft iemand deze klus al eens gedaan?
Hij verbrandde duidelijk motorolie. Ik had tijdens de 1e oliewissel per ongeluk een klein beetje atf in de oliebijvulkan nog zitten. Ging om hooguit 20cc , en ik dacht dat dat niet zon probleem zou zijn. al vrij snel kreeg ik de eerste keer op hol slaan waarbij bij gas los de motor ook weer snel normaal stationair liep. Hierna snel olie afgelaten en nieuwe olie erin, hierna deed het probleem zich niet meer voor enkele weken. Tot vanochtend, op hol slaan en ook weer te stoppen gelukkig. Weer olie gewisseld dit keer een ander merk ipv kroon special synth 5w40 wat er in zat. Aan de carterplug zat al n beetje ijzerschraapsel
Uit het inlaattraject haalde ik 1,5 l olie, resonator huisje in de inlaatslang vol, luchtfilter helemaal vol. Ik snap niet goed hoe olie in het luchtfilter kan komen?
Is het de turbo? maar hoe komt olie dan naar boven toe naar de inlaatslang? Hij zuigt toch juist lucht aan via de inlaat en luchtfilter?
half jaar geleden vrij nieuwe turbo met 96.000 km ervaring erop gezet. (maar goed, kan natuurlijk gaar zijn geweest).
Als ik de motor d5244t19 moet vervangen, kan ik dan ook n d5244t14 kan nemen bv. Heeft iemand deze klus al eens gedaan?