Ik ben dus op zoek naar een V70 diesel rond de 5000 euro, maar dat valt nog tegen. Ik heb ik nu 5 euro3 V70s bekeken, tussen de 260k en 360k, automaat en handgeschakeld maar of: de carrosserie is wel erg slecht bijgehouden (3x), het interieur is ranzig en versleten (1x), de auto start niet eens door een retrofit alarm installatie (1x), de boekjes waren weliswaar aanwezig maar niet ingevuld na 80k (2x)...
Ik houd Vol hoor, maar ik heb besloten dat ik wat minder haast moet hebben. M'n huidige auto krijgt z'n 240k beurt, daar is 'ie aan toe, en ik kijk nog 'ns rustig verder. Wellicht dat m'n budget met langer wachten ook wat opgekrikt kan worden, hoewel 5000 euro me toch niet heel gek lijkt voor een V70 uit 2001-2005. Dus ik dacht ik, ik post hier nog maar 'ns m'n wensen / vragen lijstje, ongetwijfeld dat jullie me nog wat bij m'n queeste kunnen helpen.
-Een diesel auto / motor zonder al te veel 'typische problemen'. Betrouwbaarheid is een relatief woord als en ik vind regulier onderhoud passend bij de leeftijd en kilometerstand dan ook geen enkel punt. Maar ik zie wel graag problemen via regulier onderhoud een beetje vantevoren aankomen, niet als ik net op weg ben.
Ik begreep hier al een beetje dat de euro3 motor wel een betrouwbare keuze is?
-Hoe zit het met het 'retrofit roetfilter' dat bij de kenteken info staat? Was dat een keuze of hebben alle euro3 motoren dat verplicht moeten ondergaan of zo? Als ze dat allemaal hebben, wat maakt de euro3 motoren dan nog wenselijker dan een euro4 motor? Of heeft dat niets met het roetfilter te maken? En zo wel, zijn deze retrofit filters dan minder onderhoudsgevoelig dan de 'fabriek af' filters of...Hoe zit dat? Ik wil namelijk best m'n keuzes wat uitbreiden naar 2006 of 2007.
- Welke km stand zou gezien de leeftijd realistisch en wenselijk zijn? 1 van de auto's die ik bekeek (de auto die niet startte, uit 2005) had maar iets meer dan 260 gelopen en onder de koppeling zat een diep slijtage gat, iets waaruit ik dacht af te lijden dat er veel korte stukjes mee is gereden.
-Automaat of handgeschakeld maakt me niet zo heel veel uit. Zou me dat wat moeten uitmaken in termen van betrouwbaarheid?
-Hoe staan jullie tegenover handelaren, wel / geen garantie, dat soort dingen? Stel ik vind een auto op 100 kilometer van m'n huis, heeft bijvoorbeeld een Bovag garantie dan nog wel zin?
Sorry voor alle vragen, maar na het neurotisch afstruinen van dit forum en het internet kan ik het allemaal nog niet helemaal loslaten Ik kan geloof ik nog steeds wel wat aankooptips gebruiken
Ik houd Vol hoor, maar ik heb besloten dat ik wat minder haast moet hebben. M'n huidige auto krijgt z'n 240k beurt, daar is 'ie aan toe, en ik kijk nog 'ns rustig verder. Wellicht dat m'n budget met langer wachten ook wat opgekrikt kan worden, hoewel 5000 euro me toch niet heel gek lijkt voor een V70 uit 2001-2005. Dus ik dacht ik, ik post hier nog maar 'ns m'n wensen / vragen lijstje, ongetwijfeld dat jullie me nog wat bij m'n queeste kunnen helpen.
-Een diesel auto / motor zonder al te veel 'typische problemen'. Betrouwbaarheid is een relatief woord als en ik vind regulier onderhoud passend bij de leeftijd en kilometerstand dan ook geen enkel punt. Maar ik zie wel graag problemen via regulier onderhoud een beetje vantevoren aankomen, niet als ik net op weg ben.
Ik begreep hier al een beetje dat de euro3 motor wel een betrouwbare keuze is?
-Hoe zit het met het 'retrofit roetfilter' dat bij de kenteken info staat? Was dat een keuze of hebben alle euro3 motoren dat verplicht moeten ondergaan of zo? Als ze dat allemaal hebben, wat maakt de euro3 motoren dan nog wenselijker dan een euro4 motor? Of heeft dat niets met het roetfilter te maken? En zo wel, zijn deze retrofit filters dan minder onderhoudsgevoelig dan de 'fabriek af' filters of...Hoe zit dat? Ik wil namelijk best m'n keuzes wat uitbreiden naar 2006 of 2007.
- Welke km stand zou gezien de leeftijd realistisch en wenselijk zijn? 1 van de auto's die ik bekeek (de auto die niet startte, uit 2005) had maar iets meer dan 260 gelopen en onder de koppeling zat een diep slijtage gat, iets waaruit ik dacht af te lijden dat er veel korte stukjes mee is gereden.
-Automaat of handgeschakeld maakt me niet zo heel veel uit. Zou me dat wat moeten uitmaken in termen van betrouwbaarheid?
-Hoe staan jullie tegenover handelaren, wel / geen garantie, dat soort dingen? Stel ik vind een auto op 100 kilometer van m'n huis, heeft bijvoorbeeld een Bovag garantie dan nog wel zin?
Sorry voor alle vragen, maar na het neurotisch afstruinen van dit forum en het internet kan ik het allemaal nog niet helemaal loslaten Ik kan geloof ik nog steeds wel wat aankooptips gebruiken