Naar ruim 10 jaar in een MY05 D5 te hebben gereden en de laatste 5 jaar in een MY15 D4 is het tijdperk V70 voor mij ten einde gekomen.
De ingeruilde V70 D4 had 345.000 km op de klok en heb daar in vijf jaar, naast het standaard reguleer onderhoud, ongeveer 175.000 probleemloze km mee gereden.
Een opvolger vinden was nog niet makkelijk, de V70 is toch een klasse apart. Gekeken naar V60 en naar een V90, prachtige auto’s maar "de zit" vind ik te laag dus toch maar gekeken naar een XC. Naar mijn smaak is de XC40 te krap en de XC90 te lomp, dus opzoek naar een XC60.
Omdat ik op mijn werk kan stekkeren en we thuis door de zonnepanelen ruim 2.000 kWh “over” hebben is de keus gevallen op een Hybride. Gelukkig heeft de XC60 nog een fatsoenlijke benzinetank zodat je met een eventuele caravan ook nog een fatsoenlijke actieradius hebt. Ook vond ik, met al die nieuwerwetse techniek, een stukje garantie belangrijk dus uiteindelijk opzoek naar een Volvo Selekt met 24 mnd garantie
Inmiddels staat er een rijk (B&W, Luchtvering, ACC etc etc) uitgeruste XC60 T8 R-Design MY20 op de oprit. Kan woon-werk en vv op accu’s rijden. Wat mij betreft een prima opvolger voor de V70 en nu maar hopen dat we hier minstens zoveel rijplezier aan beleven als wat met de V70 hebben beleeft.
De ingeruilde V70 D4 had 345.000 km op de klok en heb daar in vijf jaar, naast het standaard reguleer onderhoud, ongeveer 175.000 probleemloze km mee gereden.
Een opvolger vinden was nog niet makkelijk, de V70 is toch een klasse apart. Gekeken naar V60 en naar een V90, prachtige auto’s maar "de zit" vind ik te laag dus toch maar gekeken naar een XC. Naar mijn smaak is de XC40 te krap en de XC90 te lomp, dus opzoek naar een XC60.
Omdat ik op mijn werk kan stekkeren en we thuis door de zonnepanelen ruim 2.000 kWh “over” hebben is de keus gevallen op een Hybride. Gelukkig heeft de XC60 nog een fatsoenlijke benzinetank zodat je met een eventuele caravan ook nog een fatsoenlijke actieradius hebt. Ook vond ik, met al die nieuwerwetse techniek, een stukje garantie belangrijk dus uiteindelijk opzoek naar een Volvo Selekt met 24 mnd garantie
Inmiddels staat er een rijk (B&W, Luchtvering, ACC etc etc) uitgeruste XC60 T8 R-Design MY20 op de oprit. Kan woon-werk en vv op accu’s rijden. Wat mij betreft een prima opvolger voor de V70 en nu maar hopen dat we hier minstens zoveel rijplezier aan beleven als wat met de V70 hebben beleeft.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).