Goede middag elektro techneuten¨,
Ik ben ondertussen al weken bezig om een opeenstapeling van foutmeldingen op te lossen waar ik wel vorderingen in heb gemaakt. Mijn V70 euro 4 met 380.000 Km had last van vermogen verlies. Roetfilter was de oorzaak en heb deze vervangen samen met druksensor. Waardes waren nu ok volgens Vida. Echter liep het DPF snel weer vol met diverse foutmeldingen die lucht flow gerelateerd waren.Luchtmassameter vervangen samen met boost sensor en foutmeldingen zijn nu opgelost.
Echter blijft roetfilter vervuild met zo´n 25 gram roet die niet weg gebrand kan worden. Wat mij opviel is dat de regeneratie temperatuur te laag blijft. EGR klep geheel schoongemaakt en lijkt goed te werken volgens vida.
Een eerdere fout betreft gloeibougies blijkt gerelateerd aan het regeneratie proces van het DPF dus alle 5 vervangen samen met het gloeirelais.
Nu wederom een geforceerde regeneratie opgestart maar temperatuur blijft hangen rond de 300 graden en wil met het inschakelen van de airco nog wel wat verder oplopen maar 400 graden wordt niet gehaald. Wat echter opvalt is dat de gloeibougies niet geactiveerd worden om dit proces te ondersteunen wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van de te lage regeneratie temperatuur.
Dus de vraag is hoe wordt het hoofdrelais aangestuurd, direct door de ECM of zit er nog een andere regeling tussen?
Ik ben ondertussen al weken bezig om een opeenstapeling van foutmeldingen op te lossen waar ik wel vorderingen in heb gemaakt. Mijn V70 euro 4 met 380.000 Km had last van vermogen verlies. Roetfilter was de oorzaak en heb deze vervangen samen met druksensor. Waardes waren nu ok volgens Vida. Echter liep het DPF snel weer vol met diverse foutmeldingen die lucht flow gerelateerd waren.Luchtmassameter vervangen samen met boost sensor en foutmeldingen zijn nu opgelost.
Echter blijft roetfilter vervuild met zo´n 25 gram roet die niet weg gebrand kan worden. Wat mij opviel is dat de regeneratie temperatuur te laag blijft. EGR klep geheel schoongemaakt en lijkt goed te werken volgens vida.
Een eerdere fout betreft gloeibougies blijkt gerelateerd aan het regeneratie proces van het DPF dus alle 5 vervangen samen met het gloeirelais.
Nu wederom een geforceerde regeneratie opgestart maar temperatuur blijft hangen rond de 300 graden en wil met het inschakelen van de airco nog wel wat verder oplopen maar 400 graden wordt niet gehaald. Wat echter opvalt is dat de gloeibougies niet geactiveerd worden om dit proces te ondersteunen wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van de te lage regeneratie temperatuur.
Dus de vraag is hoe wordt het hoofdrelais aangestuurd, direct door de ECM of zit er nog een andere regeling tussen?