Ik heb een Volvo V70 uit 1997 (automaat) welke op LPG G3 loopt.
Nu heb ik sinds enige tijd startproblemen welke inmiddels in frequentie toe lijken te nemen.
Eerder was het max 1x per maand en inmiddels ruim 1x in per week, ook wordt het steeds moeizamer om de auto aan te krijgen.
De motor gaat wel rond maar slaat niet aan wel hoor ik de brandstofpomp lopen als ik de auto op contact zet. Verder als de auto het eenmaal doet ondervind ik geen hinder tijdens het rijden.
Vaak slaat de auto als het probleem zich voordoet naar 3 tot 8 pogingen aan.
Natuurlijk ben ik zelf al aan het rond zoeken geweest op het forum en een hoop soortgelijke problemen gevonden.
Nu heb ik zelf sterk het vermoeden dat het door de transponder ring of krukaspositie sensor veroorzaakt wordt.
Nu vraag ik mij af, gaat de motor wel rond als de transponder ring defect is? Schakelt de startblokkering de benzine toevoer/ontsteking enkel af?
Ik lees namelijk ook verhalen van mensen welke een defecte transponder ring hebben waarvan de motor afslaat naar 2 seconden. Dit is bij mij niet het geval, hij slaat gewoon niet aan.
Vanzelfsprekend als het probleem zich voordoet ben ik doorgaans alleen en dus niet instaat om te bijvoorbeeld te controleren of de ontsteking/injectie het wel doet.
Iemand wellicht suggesties/tips om tot een oplossing te komen?
Nu heb ik sinds enige tijd startproblemen welke inmiddels in frequentie toe lijken te nemen.
Eerder was het max 1x per maand en inmiddels ruim 1x in per week, ook wordt het steeds moeizamer om de auto aan te krijgen.
De motor gaat wel rond maar slaat niet aan wel hoor ik de brandstofpomp lopen als ik de auto op contact zet. Verder als de auto het eenmaal doet ondervind ik geen hinder tijdens het rijden.
Vaak slaat de auto als het probleem zich voordoet naar 3 tot 8 pogingen aan.
Natuurlijk ben ik zelf al aan het rond zoeken geweest op het forum en een hoop soortgelijke problemen gevonden.
Nu heb ik zelf sterk het vermoeden dat het door de transponder ring of krukaspositie sensor veroorzaakt wordt.
Nu vraag ik mij af, gaat de motor wel rond als de transponder ring defect is? Schakelt de startblokkering de benzine toevoer/ontsteking enkel af?
Ik lees namelijk ook verhalen van mensen welke een defecte transponder ring hebben waarvan de motor afslaat naar 2 seconden. Dit is bij mij niet het geval, hij slaat gewoon niet aan.
Vanzelfsprekend als het probleem zich voordoet ben ik doorgaans alleen en dus niet instaat om te bijvoorbeeld te controleren of de ontsteking/injectie het wel doet.
Iemand wellicht suggesties/tips om tot een oplossing te komen?