Vandaag heeft m'n V70 D5 bouwjaar 2005 de 500.000 km aangetikt. Ik had dit een beetje uitgekiend en er voor gezorgd dat het tegelijkertijd met de APK en onderhoudsbeurt zou samenvallen. Belangrijke dag dus vandaag voor mijn grote vriend. APK probleemloos. Wel 2 nieuwe achterbanden maar dat wist ik. En alleen een stuurkogel die vernieuwd moest.
De auto is altijd in onderhoud geweest bij de Volvo dealer maar vandaag voor het eerst vreemd gegaan bij Kwikfit :shame:
De monteurs bij Kwikfit waren onder de indruk van de hoge km stand en de keurige staat van de auto. De roetmeting was uitzonderlijk laag. Misschien is het een onzin verhaal maar ze zeiden dat je daar o.a. de slijtage van de motor aan kunt zien. Voor mij is belangrijk dat de motor zo goed als geen olie verbruikt. De laatste 30.000 km heb ik er geen druppel bij hoeven gooien. De motor is ook nog steeds krachtig. Ik zou hem wel eens op een rollenbank willen zetten om te kijken hoeveel van de oorspronkelijke PK's nog over zijn.
De motor en de geartronic zijn nog helemaal origineel. Nooit een revisie gehad. De geartronic had in 2011 flink wat problemen maar door GS powerflush zijn deze indertijd verholpen met een flush. De laatste 2 maanden pendelt de bak een beetje maar hij schakelt nog steeds prima.
De D5 rijdt nog steeds heerlijk!
De auto is altijd in onderhoud geweest bij de Volvo dealer maar vandaag voor het eerst vreemd gegaan bij Kwikfit :shame:
De monteurs bij Kwikfit waren onder de indruk van de hoge km stand en de keurige staat van de auto. De roetmeting was uitzonderlijk laag. Misschien is het een onzin verhaal maar ze zeiden dat je daar o.a. de slijtage van de motor aan kunt zien. Voor mij is belangrijk dat de motor zo goed als geen olie verbruikt. De laatste 30.000 km heb ik er geen druppel bij hoeven gooien. De motor is ook nog steeds krachtig. Ik zou hem wel eens op een rollenbank willen zetten om te kijken hoeveel van de oorspronkelijke PK's nog over zijn.
De motor en de geartronic zijn nog helemaal origineel. Nooit een revisie gehad. De geartronic had in 2011 flink wat problemen maar door GS powerflush zijn deze indertijd verholpen met een flush. De laatste 2 maanden pendelt de bak een beetje maar hij schakelt nog steeds prima.
De D5 rijdt nog steeds heerlijk!