v70 geschikt voor lange mensen?

>1.96 m

baszia
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

v70 geschikt voor lange mensen?

· 
Posted: 08.08.2014 - 09:18  ·  #1
Hallo volvofans,

Na een aantal jaar in een Mondeo gereden te hebben, ben ik nu eindelijk toe aan het echte werk. Een Volvo v70.
Een ding houdt me nog tegen: Ik ben 1.96 m en toen ik in een v70 uit 2008 zat, voelde ik de hoofdsteun in mijn nek prikken, de verkoper vertelde me dat die niet omhoog kan. Ik kan me niet voorstellen dat er geen lange mensen (1.96m en langer) in een v70 rond rijden.

Zijn er hier lange berijders die dit ook ervaren en is er een oplossing voor? Stoel anders instellen oid?
Of is Volvo alleen geschikt voor de kleinere medemens? :'(

Ik hoor het graag!
Baszia
Ronnie
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: v70 geschikt voor lange mensen?

· 
Posted: 08.08.2014 - 09:29  ·  #2
Ik heb ongeveer dezelfde lengte maar ik zit prima in mijn '09 V70.
Heb hiervoor in een V70 Classic, een V40 en een 145 gereden maar in al die auto's geen probleem.
Alleen in de 123gt is het wat lastiger maar dat komt door het stuur wat ze toen een "sportstuur" noemden.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

· 
Posted: 08.08.2014 - 09:32  ·  #3
Hoi en welkom op het forum! Mag ik concluderen dat je opzoek bent naar een nieuwe auto en je voorkeur naar een V70 uitgaat? Goede keuze! 8-)
Jezelf even voorstellen in het voorsteltopic, zal zorgen dat je mogelijk een nog betere respons op je vraag krijgt. Vwb de lange medemens, ikzelf ben 1,98m en heb echt alle ruimte in mijn V70 classic. Er zijn hier ook forumleden die volgens mij 2m+ zijn en naar alle tevredenheid een V70n besturen.
baszia
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2014 - 10:40  ·  #4
Inderdaad, ik heb net een voorstelpost gemaakt.
Misschien heb ik een raar lang bovenlijf? Ik ga maar eens een proefrit maken en kijken hoe de stoel allemaal ingesteld kan worden. Klopt het wel dat de hoofdsteunen niet hoger kunnen?
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2014 - 10:55  ·  #5
Ben 2 meter .
De volvo v70 2006 is ruim genoeg en zit perfect .
Stoel staat zelfs niet in de achterste stand en een paar klikken omhoog .
Dat is me nog niet eerder voorgekomen.
Ik vermijd wel auto's met eem schuifdak daar is meestal het plafond een 3cm of meer lager .
reinberto
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

· 
Posted: 08.08.2014 - 10:58  ·  #6
ben zelf 1.92, en wij hebben een schuifdak en moet zeggen dat er nog hoofdruimte zat is. zelfs achterin kan ik nog makkelijk zitten en nee ik ben zeker niet de dunste :lol:
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 08.08.2014 - 11:20  ·  #7
Quote door baszia

Misschien heb ik een raar lang bovenlijf? Ik ga maar eens een proefrit maken en kijken hoe de stoel allemaal ingesteld kan worden. Klopt het wel dat de hoofdsteunen niet hoger kunnen?

Hoofdsteunen kunnen idd niet versteld worden, die zitten altijd op dezelfde hoogte. Heb eens gelezen dat Volvo de filosofie heeft dat deze zo voor iedereen op een veilige hoogte zitten. En Volvo staat toch ook voor veiligheid. Maar een proefrit maakt dit helder.

Wat je schrijft over lang bovenlijf: herkenbaar. Bedrijfsmatig adviseer ik mensen met de aanschaf van een bureaustoel en dan weet je dat 2 mensen die allebei 1,98 m lang zijn beslist niet dezelfde stoel nodig hebben. De ene heeft heeeeel lange benen en een kort bovenlijf, de ander net andersom.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2014 - 12:32  ·  #8
En er is zeker nog een verschil . De ene ligt half in zijn auto en de ander zit bijna rechtop.
En alle wagens waar een schuifdak in zit daar moet ik mijn zithouding aanpassen .
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 08.08.2014 - 19:42  ·  #9
ik ben 2.04m en rij een V70n (model 2000-2007). ik zit als en vorst in deze auto. wat wel uitmaakt is waar bij jou de lengte zit. ik heb broekmaat 110 en mouwlengte 7 van overhemd. dan heb je een beetje een referentie. ik heb voorheen in allerlei auto's gereden, maar altijd met een angepaste Scheel stoel omdat het anders niet paste. mijn vorige auto was een mondeo van 2010, maar ook met Scheel stoel.
En de volvo is de eerste auto waar ik in de standaardstoel goed zit. ik heb de stoel in de achterste stand, en dan is er nog zo'n 10-12 cm tot de achterbank. ik rij 99% alleen, maar als er iemand achter moet, dan kan ik nog naar voren en is het vrij goed te doen, alleen de kniehoek wordt wat minder pretig. wat betreft de hoofdsteun: ik heb mijn hoofd ongeveer 6 cm hoger dan de hoofdsteun hoog is, dus die gaat zijn werk prima doen als het nodig is (hoop het van niet!).
een paar tips:
- koop er eentje met cruise control, dan kun je nog eens gaan verzitten op lange ritten.
- als de bestuurderstoel op is; er zijn heel veel engelse sloop volvo's in nederland, als de daaruit een linkerstoel haalt heb je een hele frisse stoel die ook goede steun geeft.
baszia
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.08.2014 - 15:15  ·  #10
Vandaag in een v70 2.5 t uit 2008 gereden met schuifdak. De hoofdsteun heb ik niet meer gevoeld. Alleen als ik mijn rug helemaal strekte, maar dat is geen natuurlijke rijhouding. De stoelen zaten goed. Ik ga nog eens een lange rit er mee maken. Van het schuifdak heb ik geen last gehad. Maar ik zet de stoel ook vrij laag.
Ik vond de motor wel erg goed te horen binnenin. Dat viel me wel tegen. Het leek wel een tractor. Weet niet of dat normaal is voor deze motor? Dat dat het geluid is wat iedereen zo mooi vindt?
60d52006
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 09.08.2014 - 16:29  ·  #11
Mensen die korterdan 1,92 durven ze niet schrijven bij deze topic ;)
Ik ben 1,85 ik heb alle ruimte ;)
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 09.08.2014 - 16:56  ·  #12
I benmt 196cm ook prima op mijn plek in de auto. Mijn vrouw kan hem met 160cm niet besturen.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 09.08.2014 - 17:10  ·  #13
Quote door blastaway

Mijn vrouw kan hem met 160cm niet besturen.

Verbaasd me. Mijn dochter is 1.57 m en kan met het grootste gemak in mijn V70 rijden. Heeft de stoel dan zowat op de voorste stand staan. In de BMW 3 serie van vrienden lukt haar dat niet, de stoel kan niet ver genoeg naar voren om bij de pedalen te kunnen.
Overigens, ik ben 1,82 m en heb mijn stoel altijd in de hoogste stand staan. De auto heeft ook nog een schuifdak en ik heb nog zeeën van ruimte boven mijn hoofd.
yes996
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 09.08.2014 - 20:00  ·  #14
Ik had ook een onprettig gevoel van die hoofdsteunen in je nek.
Toen ik klaagde bij de dealer fronste deze zijn wenkbrauwen en mompelde dat het niet anders was.
Ik ben toen achter de voorstoel gaan zitten, mijn knieën tegen de rugleuning gezet en heb met geweld de hoofdsteunen naar achter gebogen tot ze naar mijn zin stonden.
Viel niet mee, maar constant met die dingen in mijn nek te zitten vond ik helemaal geen optie.
Stoel met hoofdsteunen staat nu prima zonder hinderlijke steunen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 10.08.2014 - 02:26  ·  #15
Quote door baszia

Vandaag in een v70 2.5 t uit 2008 gereden met schuifdak. .................
Ik vond de motor wel erg goed te horen binnenin. Dat viel me wel tegen. Het leek wel een tractor. Weet niet of dat normaal is voor deze motor? Dat dat het geluid is wat iedereen zo mooi vindt?

Lijkt niet normaal als ik het zo lees, de motoren zijn erg stil, zeker bij rustig optrekken. Maar eens in een andere rijden?

Selected quotes for multi-quoting:   0