Ik heb al een tijdje het volgende probleem met mijn V70 2.4T uit 2001. De auto rijdt op lpg, maar het probleem is op benzine direct na het starten. Geen foutcodes (met OBD reader).
Bij koude start slaat de motor direct aan en loopt ook prima stationair. Ook automaat in de D zetten en gaan rollen is geen probleem. Pas als er gas gegeven wordt begint de motor te stotteren. Zodra je eenmaal door dit punt heen bent (duurt circa 1-2 seconden) rijdt de auto gewoon goed en komt het probleem ook niet meer terug tot de volgende koude start. Het probleem kan voorkomen worden door met een fluwelen voet geleidelijk gas te geven door dit punt heen.
Gas blijven geven wanneer de motor stottert kan er voor zorgen dat de motor uitvalt. Alsof er door het gaspedaal in te drukken ineens geen brandstof toevoer meer is en de motor stopt.
Het maakt niet uit of ik na het starten direct weg rij of de motor eerst even stationair laat draaien. Het ontstaat pas bij het gasgeven. Als de motor (op een warme dag) snel na het starten overgeschakeld is op lpg (>35°C koelvloeistof) is het probleem er niet en kan er normaal weggereden worden. Op elk moment tijdens het rijden kan er over geschakeld worden op benzine en rijdt de auto daar ook prima op.
Iemand een idee waar te zoeken?
Bij koude start slaat de motor direct aan en loopt ook prima stationair. Ook automaat in de D zetten en gaan rollen is geen probleem. Pas als er gas gegeven wordt begint de motor te stotteren. Zodra je eenmaal door dit punt heen bent (duurt circa 1-2 seconden) rijdt de auto gewoon goed en komt het probleem ook niet meer terug tot de volgende koude start. Het probleem kan voorkomen worden door met een fluwelen voet geleidelijk gas te geven door dit punt heen.
Gas blijven geven wanneer de motor stottert kan er voor zorgen dat de motor uitvalt. Alsof er door het gaspedaal in te drukken ineens geen brandstof toevoer meer is en de motor stopt.
Het maakt niet uit of ik na het starten direct weg rij of de motor eerst even stationair laat draaien. Het ontstaat pas bij het gasgeven. Als de motor (op een warme dag) snel na het starten overgeschakeld is op lpg (>35°C koelvloeistof) is het probleem er niet en kan er normaal weggereden worden. Op elk moment tijdens het rijden kan er over geschakeld worden op benzine en rijdt de auto daar ook prima op.
Iemand een idee waar te zoeken?