Beko, lees je even goed in op het forum, de verhalen van de collega's die een (nieuwe) auto gekocht hebben en war ze er aan hebben gedaan of laten doen om de auto in een goede staat te brengen en wat het kostenplaatje daarvan ongeveer was, dan heb je een aardig idee wat op je afkomt. Als je zelf kan sleutelen dan is het best in de hand te houden maar nog steeds alles behalve goedkoop, maar dat is autorijden in principe nooit geweest.
Ik zou zeggen zoek op het forum hier of het 850 forum naar een auto van een liefhebber, niet dat je dan de perfecte auto zal kopen, maar men zal je wel eerlijk vertellen wat de staat van de wagen is en wat de aandacht punten zijn, daar ga ik tenminste vanuit.
Een hogere prijsklasse kan minder risico betekenen,maar hoeft dat ook niet te zijn. Alles staat of valt met het onderhoud van de
wagen die je wil kopen. Realiseer je ook dat een V70 voor veel mensen een gebruikers auto is of was en dat er tegenwoordig de meerderheid van de mensen met hun auto van keuring naar keuring rijden. Praat maar even met een garage houder.
Mijn raad ga op zoek naar een auto van een liefhebber die hart voor zijn auto heeft gehad en geld genoeg om zijn wagen goed te onderhouden.
Mijn God wat een verhaal maar ik wens je wijsheid bij je beslissing.