Quote door VolvoS60Racer
Een van de eerste uit de nieuwe generatie.
Automaat + T5 is meer gevoelig voor storingen aan de automaat dan een 140/170PK + automaat.
Is dat zo?
We hebben een topic met automaat gegevens van vele auto's, met of zonder problemen, powerflush of niet, km stand, etc.
Was mij nog geen verband opgevallen tussen motorisering en automaat?
Wel moet de automaat van auto's met km standen van 2 tot 3 ton geflushed zijn, en probleemloos rijden, zou ik met een gerust hart de auto willen aanschaffen.
Onderhoud... onderhoud...
Mocht je de gelegenheid hebben om iemand mee te laten proefrijden, die de Volvo automaat kent, zou ik dit doen.
Lees niet uit deze post dat ik afraad een automaat te kopen, in tegendeel, ze rijden heerlijk.
Oh, en een T5 meer onderhoud, daar geloof ik niet in. Wel in geluk (en wat wijsheid) bij aankoop. Ik heb 2 ton in een 850 2,5i gereden, nu een ton in een V70N T5. Nog geen extra onderhoud gehad, wat met het vermogen te maken heeft.
Wel heeft de V70N meer sensoren / verstellers, die stuk kunnen. Ook heb ik de olie keerringen moeten vervangen bij de V70N -maar hoor ook wel eens dat dit bij de classics moet.