v70 lekt veel water

Advies gevraagd

bommel

Subject:

v70 lekt veel water

· 
Posted: 10.06.2014 - 14:54  ·  #1
Hoi mensen met hopelijk vmeer verstand van auto's dan ik.
Mijn volvo v70 uit 99,2.4 benzine lekt de laatste tijd erg veel water vooral als het warm is stroomt het onder de na het lijkt radiator vandaan en kan er weer drie liter bij.
Het vreemde is dat bij koeler weer die bijna niks lekt.
Ik dacht zelf aan een kapote radiator maar een vriend zij dat die dacht dat het in de kap voor de radiator zat.
Kan iemand me advies geven hoe ik er achter kom wat er precies stuk is.
Alvast enorm bedankt.!
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: v70 lekt veel water

· 
Posted: 10.06.2014 - 14:58  ·  #2
Je zal wel worden gevraagd je eerst voor te stellen, voordat je antwoord krijgt...

Met water lekken bedoel je koelvloeistof? Bij mij is de flensnaad van de radiatorbak kapot gewest, lekte best lekker door maar geen 3ltr, zoals jij zegt. Als het daadwerkelijk zo hard lekt, moet dat toch te traceren zijn, gewoon op straat of anders op een brug?
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

Re: v70 lekt veel water

· 
Posted: 10.06.2014 - 15:00  ·  #3
Quote door bommel

Hoi mensen met hopelijk vmeer verstand van auto's dan ik.
Mijn volvo v70 uit 99,2.4 benzine lekt de laatste tijd erg veel water vooral als het warm is stroomt het onder de na het lijkt radiator vandaan en kan er weer drie liter bij.
Het vreemde is dat bij koeler weer die bijna niks lekt.
Ik dacht zelf aan een kapote radiator maar een vriend zij dat die dacht dat het in de kap voor de radiator zat.
Kan iemand me advies geven hoe ik er achter kom wat er precies stuk is.
Alvast enorm bedankt.!

In eerste instantie denkt ik bij water onder de wagen met dit weer aan water van de airco, zeker omdat je schrijft: bij warm weer, en bij koeler weer bijna niks.
Maar 3 liter water kunnen bijvullen! Nee, dan is dat beslist niet van de airco :sick: :sick:

Wel zo prettig om je hier op het forum ook voor te stellen, heb je volgens mij nog niet gedaan :o

Selected quotes for multi-quoting:   0