@Adriaan, met de eerste post van je helemaal mee eens, maar ook de nieuwe 2.5 turbo blokken scheuren gewoon, ook al loopt de KVS richting anders helaas.... Met de 2e post van je gedeeltelijk mee eens en wel om het volgende; als die dingen hier komen met een lekkend KVS probleem word er al even gewoon mee door gereden. Degene die ik hier heb gezien met gescheurde onderblokken (en zijn er best wel wat odertussen) hadden idd een extremere interne lekkage van de KVS. En dat is ook precies hetgeen ik zei. Sterker nog heb auto's hier gehad terwijl je die boven bijvulde het zo achter eruit liep met een mooi rookgordijn.
Wil je hier echt uitsluitsel in hebben kan TS beter een cilinderdruktest doen voordat hij de kop eraf trekt of gaat omkijken naar een ander motorblok.... En deze test zowel bij warme als koude motor uitvoeren dan. En ja, ook mee eens, als er dan och een andere motor in moet idd omkijken naar eentje met een boring van 81mm.
Maar ook bij standaart motoren? Of zijn alle scheur motoren getuned?
Allemaal de standaard blokken wat ik hier heb gehad ! Ik heb pas in al die tijd 1x een 2.3 T5 motor gezien die gescheurd was, maar teveel motoren om moeten leggen 2.4T en 2.5T, die gewoon nog volgens fabrieksopgave waren. Wel allemaal boven de 200 dkm qua kilometers. Als er hier een klant komt met een gescheurd 2.4T of 2.5T komt er idd meteen een HPT turboblok in van 81mm boring en word de software van de ECU erop aangepast.
Het laatste hoeft nog niet eens maar dan kun je niet het volle vermogen van de motor benutten. Maar een HPT loopt normaliter ook prima op de software van een LPT maar je mist een aantal PK's.
Dan even qua hoeveelheid van deze blokken wisselen; in de periode van begin 2011 tot september 2015 samen gemiddeld 2 a 3x per jaar ! Dit waren alleen de 2.4T en 2.5T motoren zoals gemonteerd zitten in de latere classics, in de V70N en S80. Daarnaast nog een aantal keren een 2.3T5, 2.5-10V en 2.5-20V blokken omgewisseld. Al de genoemde 2.4T en 2.5T hebben ook andere, passende, software gekregen. Laatste motorwissel hier was een S60 T5 motor in die V70classic van BJ (BBS1 hier op het forum)
Hoe ziet de bougie eruit vergeleken met de rest? Ander kleurtje? Kleur verschil zie je nog veel beter als je op benzine rijdt.
niet naar gekeken, ik vervang deze en de rest laat ik zitten, maar ga deze week ff eentje van de dealer halen, kijken of dat effect heeft
dus kleur verschil kan ik niet zeggen
moeten de bogies op lpg niet iets wat enger gezet worden ? 0.1 mm enger ? en denk als de kop eraf moet je beter een andere motor kunt zoeken ? denk ongeveer het zelfde kosten plaatje ? heb je al bij je kachelradiateur gekeken of die niet lek is ? geen waas op de voorraam in het begin ?
niet naar gekeken, ik vervang deze en de rest laat ik zitten, dus kleur verschil kan ik niet zeggen
Zou ik toch maar naar kijken. Kleur van de bougie kan je heel veel vertellen. Kleine moeite om de anderen er ook even uit te draaien toch?
En voor gerichte antwoorden is het dan aan te bevelen even een goede foto van alle 5 bougies samen te maken en die hier te plaatsen.
Klopt. Mijn ervaring is dat als een bougie kapot is of doorslaat dit altijd aan de buitenkant is, dus in het porseleinen gedeelte. Er moet wel heel veel KVS in de verbrandingsruimte komen wilt de bougie niet meer vonken.