Aan het effekt van klepsmering wordt bovendien getwijfeld door sommige bedrijven die LPG inbouwen.
Vraag je echt hoge prestaties zonder ellende dan is alleen het aanpassen van de cylinderkop voor LPG zinvol.
Nou dat spul is niet goedkoop.
Ik heb hier volgens mij nog 15 liter staan deze had ik in Polen gekocht.
Maar na een 100.000 km met klepsmering de hele boel maar weer verwijderd.
Het inlaatspruitstuk werd er door die klepsmering niet schoner op.
En de benzine injectoren waren echt vervuild hier door.
Voor de revisie van de Vogels AEB injectoren daar heb ik een pdf van dus als iemand die wil moet dat maar even aangeven.
Ook ik heb geen klepsmeersysteem en heb een vogels lpg systeem. 2.4 140 pk.
Ingebouwd bij 212000,nu met 400000 km geen problemen.
Kleppen zijn gesteld door Dennis voor ongeveer een halve dag werk. Was toen iets van 400 eu.
Injectoren heb ik ook gereviseerd volgens Eric zijn handleiding, mooi klusje!
@koennie
Bij welke km stand heb je de kleppen laten doen eigenlijk?
Vlak voor je lpg er in ging ? Zijn ze exact op maat gezet of met een tikje marge ? Dat laatste hoor ik soms ook voorbij komen.
Heb zelf nu 186k km op de klok van m’n v70 en er moet in principe ook lpg in gaan …
Zijn motoren met hydraulische klepstoters alleen geleverd in de classic?
Zijn classic motoren altijd allemaal met hydraulische klepstoters?
Wat is het verschil tussen 2.4 en 2.5 motoren (met en zonder turbo)
Zijn T5 motoren goed geschikt voor lpg? (2.3 en/of 2.5)
Deze week nog een Renault Kangoo 1.6 op lpg voor mijn schoonzoon gekocht.
Ja hydraulische klepstelling perfect voor LPG maar helaas Volvo doet daar niet meer aan.
Allemaal milieu eisen.
Zijn motoren met hydraulische klepstoters alleen geleverd in de classic?
Zijn classic motoren altijd allemaal met hydraulische klepstoters?
De 2.5 10v en 20v zijn motoren met hydraulische klepstoters. De eerste 2.4 motoren in het classic model niet meer.
Jawel, de eerste 2.4 is gewoon met hydraulische stoters. De aller laatsten dan weer niet, die naast het nieuwe model van de band rolden.
Klepsmering is onzin, niet nemen, de 5 cilinders zijn bulletproof voor LPG.
Het maakt ook niks uit of je hydraulische of vaste stoters hebt, beide gaan even goed op LPG. Ik heb ze allemaal al over de half miljoen km's gereden op lpg. En dat is incl circuitgebruik.
Goede oie en goed onderhoud, meer niet. Hou een klein bedrag apart voor ooit een koprevisie, maar dat komt echt pas heel laat.