Mijn forester heeft wel klepsmering, om het klepstelmoment zo lang mogelijk uit te stellen. Om kleppen te stellen moet vanwege de boxermotor het hele blok eruit met alle kosten van dien. Ik heb er nu circa 85000 mee gereden op lpg (Prins, zonder problemen) en denk dat het niet heel lang meer zal duren voor er gesteld moet worden, dus nu zou een moment zijn om van auto te wisselen.
In het verleden heb ik een classic v70 gereden met 2.5t en lpg. Op zich beviel dat wel, alleen vond ik de tank klein.
Maakt het verbruik vaneen 2.5 140 of 170 pk of een 2.5t in de praktijk heel veel uit?
Bij relatief rustige rijstijl.
Zoals ik de reacties nu lees zijn in principe alle 2.5 motoren wel geschikt voor lpg, met of zonder turbo?
De Turbo kun je iets luier rijden lijkt me waardoor hij minder toeren zal maken.
Een XC70 vind ik het mooiste en hebben 4wd, maar zijn nogal zwaar, dat staat me een beetje tegen gezien de wegenbelasting.
Zijn er zwakke punten voor de xc tov de v70?
Is het een probleem om na de 2 ton nog lpg in te laten bouwen?
Wat is de klepstelinterval ongeveer bij motoren zonder hydraulische klepstoters? Wat zijn de kosten ervan ongeveer en hoe vaak kan het?
Ik wil denk ik wel weer een automaat, zijn die degelijker of minder degelijk dan handbakken?
Ik lees bij V50 2,5 liters veel negatieve reacties ivm lpg, dit zijn toch gewoon dezelfde motoren of zie ik dat verkeerd?