Dag allemaal, ik heb mezelf net voorgesteld in het subforum. En nu de aap uit de mouw, natuurlijk heeft mijn auto een probleempje.
Ik startte m' n Volvo V70 2.4 benzine uit 2001 met ongeveer 250.000 km en daar stond ik dan ineens met een haperende motor en een fluctuerende toerental tot max 2500 rpm (noodloop?). In de 2e versnelling binnendoor naar huis gereden.
De volgende dag geen vuiltje aan de lucht en 16 km naar m'n werk gereden. Maar 's middags weer dezelde symptonen. Effe gewacht, en alsnog probleemloos 16 km naar huis gereden. De dag daarna was het in de ochtend gelijk raak met de symptonen, en toen maar met het OV naar m'n werk gegaan.
Eerst maar eens de bougies en de luchtfilter vervangen. Toen stukje gereden maar na ongeveer 1 km weer die symptonen. En nu ging voor het eerst het rode motorlampje aan. Daarna de lmm-sensor bespoten met Liqui Moly lmm reiniger, maar dat hielp niet.
Toen maar een iCarsoft i820 gekocht en ik lees de code P1610.
Ik heb ondertussen vele webpagina's gelezen over dit probleem. Maar is het wel de gasklepsensors? Want je zou denken dat anno 2019 dat probleem in het verleden wel verholpen zou zijn. Maar je weet het niet.
Mijn vraag: is er een methode waarbij je kan nagaan dat het gasklephuis toch echt kapot is?
Is er een ervaringsdeskundige met een stappenplan hoe je dit probleem aanpak?
Of moet ik gewoon via onderdelenlijn een andere laten komen?
Al vast bedankt voor het meedenken.
gr
Rik
Ik startte m' n Volvo V70 2.4 benzine uit 2001 met ongeveer 250.000 km en daar stond ik dan ineens met een haperende motor en een fluctuerende toerental tot max 2500 rpm (noodloop?). In de 2e versnelling binnendoor naar huis gereden.
De volgende dag geen vuiltje aan de lucht en 16 km naar m'n werk gereden. Maar 's middags weer dezelde symptonen. Effe gewacht, en alsnog probleemloos 16 km naar huis gereden. De dag daarna was het in de ochtend gelijk raak met de symptonen, en toen maar met het OV naar m'n werk gegaan.
Eerst maar eens de bougies en de luchtfilter vervangen. Toen stukje gereden maar na ongeveer 1 km weer die symptonen. En nu ging voor het eerst het rode motorlampje aan. Daarna de lmm-sensor bespoten met Liqui Moly lmm reiniger, maar dat hielp niet.
Toen maar een iCarsoft i820 gekocht en ik lees de code P1610.
Ik heb ondertussen vele webpagina's gelezen over dit probleem. Maar is het wel de gasklepsensors? Want je zou denken dat anno 2019 dat probleem in het verleden wel verholpen zou zijn. Maar je weet het niet.
Mijn vraag: is er een methode waarbij je kan nagaan dat het gasklephuis toch echt kapot is?
Is er een ervaringsdeskundige met een stappenplan hoe je dit probleem aanpak?
Of moet ik gewoon via onderdelenlijn een andere laten komen?
Al vast bedankt voor het meedenken.
gr
Rik