Quote door Steve
De motor eerst reviseren is uiteraard het beste wat je kunt doen maar dan kan je toch net zo goed deze reviseren als dat nog mogelijk is en de schade niet te groot.
Ik vraag me wel af of dat niet een beetje overdaad is. Wat is het probleem om een goede tweedehands te nemen en daar gewoon verder mee gaan zonder revisie. Het is geen R of anderszins bijzonder exemplaar. Dan wist ik het wel
Nouja, dan ben je €3000 verder ipv €5000 en dan zit je fijn met olieverbruik en oliedruk problemen omdat ook dit exemplaar weer 20 jaar oud en vervuild is, en kan er vervolgens nóg eens €5000 tegenaan omdat nu afscheid nemen nog meer verlies is. (Komt zo vaak voor, goedkoop is gewoon duurkoop).
Daarnaast, de kosten van een R of 2.5t zijn gelijk aan elkaar, het zijn dezelfde motoren in die zin qua onderhoud.
Of het wel of geen R is, het is een persoonlijk keuze, de 1 stopt er gerust nog 20.000 euro in, omdat die gewoon fijn wilt rijden. De ander doet nieteens 2 draagarmen als er 1 slecht is.
Van wat ik proef, afschrijven en lekker het geld aan wat anders besteden Jeroen, je geeft al aan wel klaar te zijn met de wagen. De zoektocht naar wat nieuws is dan ook een fris nieuw begin, waar je mogelijk een stuk meer vertrouwen in gaat hebben dan de ex die alleen maar voor gezeur zorgde