V70 motor overleden?

Distributie?

Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: V70 motor overleden?

· 
Posted: 09.08.2023 - 12:04  ·  #61
Hier online gooien voor onderdelen, restant naar sloper. Wel zonde, maar inderdaad pech. En gezien de pech uit het verleden is het onwaarschijnlijk dat na reparatie de pech ineens verdwenen is, dus ik zou er ook niet meer aan beginnen.
Goedkoopste test is een gebruikte bobine en bougie van een sloper halen en starten, kijk wat ie doet als er van beide 5 in zitten. Ben je met een paar tientjes klaar.
S80 Kinetic

Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 12:24  ·  #62

Goedkoopste test is een gebruikte bobine en bougie van een sloper halen en starten, kijk wat ie doet als er van beide 5 in zitten. Ben je met een paar tientjes klaar.

Jeroen heeft nog een Volvo met dezelfde motor. Een S60 2.5T. Daarvan kan hij zo een bobine en bougie lenen en op die V70 zetten en kijken wat er gebeurt.
Ik zou er ook geen cent meer in steken. Sowieso zou ik geen grote bedragen gaan investeren in een Volvo met een 2.4/2.5T. Het zijn en blijven toch probleem motoren die vaak geen hoge km.standen bereiken. Die van Jeroen heeft alsnog een hoge km.stand bereikt dus zo gek heeft deze het niet gedaan.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 12:36  ·  #63
Moet wel zeggen dat je wel erg negatief bent steeds over deze motoren.
Ik ken er genoeg met een hoge kilometerstand, boven de 3 ton.
Er zijn merken die 2 ton amper halen, dus alles relatief.

Ik zou eerst bepalen of de zuiger de nieuwe bougie niet direct weer stuk slaat. Zo niet, dan een bougie indraaien en een bobine van een sloper pakken, je eigen auto zou ik lekker intact laten.
S80 Kinetic

Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 13:01  ·  #64
Quote door koennie

Moet wel zeggen dat je wel erg negatief bent steeds over deze motoren.
Ik ken er genoeg met een hoge kilometerstand, boven de 3 ton.
Er zijn merken die 2 ton amper halen, dus alles relatief.

Ga maar eens kijken bij een Rima of Elferink. Daar staan ze bij bosjes op de schroothoop. En ook jongere exemplaren.
Natuurlijk staan er ook legio atmosferische 2.4's. Maar die zijn daar grotendeels beland door een total loss schade of kapotte automaatbak. Bij Rima staan op zowat alle 2.4/2.5T's met witte stift op de voorruit geschreven motorschade

Er zijn merken met motoren die amper de 2 ton halen, dat klopt! Maar er zijn ook legio merken die rondjes draaien om een Volvo wat betreft levensduur en betrouwbaarheid. Een Toyota, Lexus, Subaru of Honda bijvoorbeeld.
Maar ook een merk als Renault bouwt motoren die vele malen sterker zijn dan die van Volvo. De 2.0T en de aloude 1.6/1.8/2.0's bijvoorbeeld. Of Mercedes met z'n niet kapot te knuppelen M112/113.
Volvo is zeker niet heilig wat kwaliteit en betrouwbaarheid betreft. Ze hebben de naam onverwoestbaar te zijn maar zijn dat in de praktijk helaas totaal niet.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 13:15  ·  #65
je punt is duidelijk. Ik ga er niet verder op in.

Ben benieuwd wat er nu echt met deze V70 aan de hand is. Ga je nog met een endoscoop in de cilider kijken Jeroen?
sw2983

Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 13:20  ·  #66
Tja, lekker makkelijk om iemand die kritisch is, meteen aan de kant te zetten.

Maar een blok, waar eigenlijk shims in moeten, om 'm een beetje in leven te houden is natuurlijk ook gewoon kul.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 13:25  ·  #67
mee eens, je kunt best een goede discussie voeren, maar dat doe ik liever niet in iemand anders zijn topic.
Bovendien schrijft S80 Kinetic dit verhaal in meerdere topics, dus ik vond het zo negatief overkomen.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 13:32  ·  #68
Afhankelijk van hoe mooi en handig eea is , is zelf in onderdelen doen (maar wel rijdend houden, wellicht ook een optie. ( moet je wel zin in en tijd voor hebben overigens)

Als je de ruimte hebt geeft dat je het meeste geld.
Vermoed dat de genoemde demontage jongens er weinig meer dan die 150 voor geven.

Naar de sloop kan altijd nog , oud ijzer en zo.
S80 Kinetic

Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 13:53  ·  #69

Bovendien schrijft S80 Kinetic dit verhaal in meerdere topics, dus ik vond het zo negatief overkomen.

Is geen kwestie van negativiteit maar van realiteit. Ik zou zeggen, ga zelf eens een kijkje nemen bij Rima (mooi dagje uit en je vind altijd interessante onderdelen) en overtuig je zelf.
Zo'n auto in onderdelen verkopen en uit elkaar sleutelen daar moet je ook maar net de tijd en de ruimte voor hebben.
Woon zelf in een nette bovenmodale buurt en zie mezelf hier niet voor of naast mijn woning een auto in onderdelen uit elkaar slopen. Dan heb ik geheid trammelant met de buren die zoiets gewoon niet in hun nette buurt willen zien. Het is hier namelijk geen sloperij.
Dan blijft er maar 1 ding over en dat is afvoeren naar de sloop en je verlies nemen. Zo zie je maar weer dat het misschien ook niet zo verstandig is om in een stokoude auto met een giga km.stand nog grote sommen geld te investeren. Als het rijdt gewoon gebruiken waarvoor het bedoelt is en met zo weinig mogelijk geld in leven proberen te houden. De kans dat het eerdaags definitief afgelopen is is vrij groot en dan ben je veel geld kwijt die je misschien beter in een nieuwere en jongere auto had kunnen investeren.
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 14:49  ·  #70
Is een turboloze 2.4 ltr niet in te bouwen?
Of zit je dan met allerlei zaken die foutmeldingen geven?
hetschaap
VolvoV70forum member
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 15:15  ·  #71
Quote door WillemV

Is een turboloze 2.4 ltr niet in te bouwen?
Of zit je dan met allerlei zaken die foutmeldingen geven?

ja dan zit je alsnog met allerlei foutmeldingen. En je moet een 2.4 blok kopen, erin bouwen etc. Ik zou er niet aan beginnen tenzij je het als hobbyproject ziet.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 15:44  ·  #72
En dan kom je naderhand tot de conclusie dat het makkelijker en goedkoper was om gewoon meteen al een turboloze Volvo te kopen :lol:
Maar ik zou 'm te koop aanbieden (voor onderdelen) op een Volvo verkoop facebookpagina, denk dat je daar het meeste geld er voor krijgt.
S80 Kinetic

Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 16:24  ·  #73
Quote door [-Tom-]

En dan kom je naderhand tot de conclusie dat het makkelijker en goedkoper was om gewoon meteen al een turboloze Volvo te kopen :lol:
Maar ik zou 'm te koop aanbieden (voor onderdelen) op een Volvo verkoop facebookpagina, denk dat je daar het meeste geld er voor krijgt.

Maar alsnog moet je er dan wel tijd en plaats voor hebben om het ding te ontmantelen. Je verkoopt hem namelijk niet binnen 2 weken compleet in onderdelen. Voordat alles weg is ben je een half jaar verder.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.08.2023 - 16:36  ·  #74
Quote door S80 Kinetic

Quote door [-Tom-]

Maar alsnog moet je er dan wel tijd en plaats voor hebben om het ding te ontmantelen. Je verkoopt hem namelijk niet binnen 2 weken compleet in onderdelen. Voordat alles weg is ben je een half jaar verder.

Ik bedoel dus dat je de auto compleet verkoopt aan zo'n Volvo feestboek slopert. Niet zelf ontmantelen.
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

Voor zover nodig

· 
Posted: 10.08.2023 - 11:37  ·  #75
Ik heb hier nog 5 bobines liggen die rijdend (!) vervangen heb maar het probleem was dus iets anders. Bougie misschien ook nog wel en ik kom met alle plezier even naar Veendam. Laat maar weten!

Selected quotes for multi-quoting:   0