Quote door GRUNNS60
Quote door Jeroen
Dat kan ik hier ook wel ter plekke in elkaar plakken Frank, ducttape en een stukje slang heb ik wel.
Compressor staat daar ook wel dacht ik.
en een stofzuiger heb je toch ook wel Jeroen
Scherp!
Alles nog eens terug gelezen en filmpjes bekeken.
De olie in die bougieschacht is te verklaren door die losse slangklem van de pcv naar de kop die je zelf benoemde. Wel een puntje om na een tijdje rijden nog eens te controleren.
Ik kom zo terug op "een tijdje rijden".
Het geluid in je eerste filmpje gaf me de eerste keer al een onderbuikgevoel. Iets in dat geluid deed me namelijk denken aan een lekkend uitlaatspruitstuk. Dat kan namelijk ook een atypisch kabaal maken.
Misschien heeft die losse bougie met die losse bobine fragmenten in combinatie met alles wat de zuiger er langsaf perst die herrie veroorzaakt.
Vergeet die m6 schroefdraad waar de bobine mee vast zit niet even te controleren.
Net als enkele mede forumleden denk ik dat als de schroefdraad overal gerepareerd is, dat je met een verse bougie en bobine het ergste gehad hebt.
Het loskomen van die bougie heeft misschien met een verkeerd aanhaalmoment -te los of te vast, beide kan mogelijk zijn geweest- en evt met die olie er bovenop te maken.
Als dit zo is dan kan je vader voor relatief weinig kosten binnenkort weer betrouwbare en luxe km's maken. Vergeet dan dus niet om nog eens te kijken na wat km's of er geen olie meer in de schacht komt
Edit: ook omdat je een filmpje met cilinder 3 open en een filmpje met cilinder 2 open hebt gepost. Het geluid lijkt me alleen maar verschillen omdat de camera er dichter op staat. Dus het klinkt mij niet alsof er verdere motorschade is.