Quote door Bolbo
Geen ervaring mee, maar als de recensies goed zijn valt het te proberen (indien van betrouwbare bron, en niet "wij van WC-eend..."
Trouwens, de EGR is makkelijk zelf te inspecteren als je niet vies bent van wat vieze handjes. Slechts 4 slangklemmen losdraaien indien de constructie idem is als de mijne. Zwarte plastic buis voorlangs de motor, die de bocht maakt naar het inlaatspruitstuk bovenop de motor, loshalen en je kijkt zo in de inlaatbuis waar de EGR in uitkomt. Als die aorta zowat verstopt zit met zwarte roet of teerachtige aanslag, dan moet je die schoon krabben, dan kom je er met een inspuitmiddeltje niet.
Ergens op dit forum staan wel foto's van de mijne, in een topic genaamd iets van ' auto hikt na wasbeurt' oid (had andere oorzaak, niks met EGR van doen)
bij 2012 is het niet zo makkelijk kabel boom ligt behoorlijk in de weg, slim is ook aan de andere kant de smoorklep ( heet dat ding zo ) ook er af te dan kun jer er van beide kanten goed bij.
Ik moet zeggen dat bij mij de auto nu soepeler rijd, automaat schakelt netter, en hij lijk wat soepeler als meer vermogen gevraagd wordt.
maar je wordt behoorlijk vies ik heb met een kartonnen bakje het meeste kunnen opvangen