Misschien dom gedacht maar hoe is het met je brandstoffilter.heb al wel eens vaker zulke klachten gehad brandstoffilter vervangen en probleem opgelost.
Als een nieuwe accu al voor beter starten zorgt denk ik dat dat je probleem was, daarom deed hij het met aanslepen ook wel. Nieuw brandstof filter kan ook nooit geen kwaad trouwens.
Als je bedenkt wat een diesel startmotor aan stroom trekt, dan moet je een goede accu hebben om de spanning op peil te houden. En dan evt de gloeibougies erbij... Maar mooi dat t gefikst is.
Het is nu weer kouder dan de laatste tijd, naar behoorlijk doorstarten slaat de motor eindelijk aan.
Bij een warme motor geen start problemen.
Nog even samengevat:
Nieuwe accu, nieuwe gloeispiralen en een nieuw brandstof fliter geplaatst.
Zelf denk ik nu aan de injectoren (er zit ook aanslag rond één injector, lijkt wel teer)
De V70n is van 2001, ik kan dus geen injector test doen via vida helaas.
Hoe kan ik het beste de injectoren testen?
En kan ik ze ongestraft er uitdraaien om te laten testen bij een firma?
Of moet ik ergens opletten?
Ik woon vlakbij Nijverdal, daar zit Kleinjan dieseltechniek (iemand ervaring met deze firma?)
Ik las ook ergens om via de sloop andere op te halen.
En dan gewoon op goed geluk te wisselen.
Moet ik dan nog op nummers letten.
Zo te lezen lijk het verstandig dat je eerst een compressie test doet als de motor koud is.
En nog iets wil de de startmotor snel genoeg draaien om voldoende compressie op te bouwen.
Met de Firma Kleinjan heb ik goede ervaring .
Ik bedoel de compressie per cilinder als de motor nog koud is ,
dus s'morgens als het gevroren heeft, kan via de verstuivers met een adapter en een compressie meter. succes