V70 Ocean Race 2.4T handgeschakeld!

Interessepeiling

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: V70 Ocean Race 2.4T handgeschakeld!

· 
Posted: 03.12.2015 - 23:01  ·  #31
over het algemeen doet men een auto weg als er meerdere reparaties/ duur onderhoud aan zit te komen. bij een fatsoenlijke garage wordt dat eerst gedaan en daarna kun je er mee op pad. dat kan dan weer een voordeel zijn. maar ik geef zelf de voorkeur aan partikulier kopen voor niet te veel geld en dan zelf in orde maken tegen kostprijs van onderdelen.
Steef
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.12.2015 - 12:11  ·  #32
…..men kan een auto ook wegdoen als je weer wat anders wilt. Ik denk dat dat de grootste reden is om van auto te wisselen.
Maar inderdaad willen de meeste mensen dan nieuwer rijden, in plaats van ouder. Dat was de reden om de 850 in te ruilen voor een V70…..maar niet noodzakelijk. Die 850 rijdt ook nog vrolijk rond….
En dus zit ik nu ook weer met een luxe-dilemma :-)

Ik was trouwens de FJ cruiser van Toyota vergeten…..maar uiteindelijk: wat moet ik ermee?
Wat moet ik met zo'n terreinwagen? Ik woon in Nederland! Er is hier geen terrein, ik trek geen paarden, hooguit een aanhangertje naar de vuilstortplaats, maar het is wel stoer zo'n hoge vette terreinwagen, en dan zou om die reden de XC90 afvallen. Das echt een oubollige bak.
Die is gewoon niet mooi. X5 is eigenlijk ook niet mooi, de FJ cruiser is zeer bijzonder om te zien, mag hoog op de cool-wall, RR gaan allemaal stuk, vooral aandrijving en elektra, FX35 is rete-cool!!! maar schaars, dus moeilijk aan onderdelen te komen, de Cherokee weet ik technisch niets van, zal wel US-rommel zijn, maar blijft een supergaaf model om te zien, maar wel met een heel erg lelijk interieur….dus rij ik voorlopig nog in de V70….
Steef
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2015 - 10:23  ·  #33
Toch even een update: heb een testdrive gereden in een XC90 T6 van 2005, wat een drama, alles wat mis kon gaan ging ook mis (ik had mijn bezoek aangekondigd!): accu was dood (booster), alles viel uit, en haha, de auto ging over op zijn noodloop??? Bestaat dat bij Volvo? Alle power was weg, of de Turbo had de geest gegeven….zat geen fut meer in. Raamstrips lieten los, koplamp-lenzen waren nagenoeg vergaan (zelfde als bij onze 850 station destijds)…….en de stoelen zitten slechter dan de V70!?!? De zitting is korter, waardoor minder beensteun. Achterin voor de koters: die hebben het gewoon net zo goed als in de V70, dus die mogen niet klagen.

Ik snap wel dat mensen weer terug grijpen naar een V70! Maar eigenwijs als ik ben…..

Ook nog een testrit gemaakt in een Cherokee….hahaha, ding is niet op de weg te houden, althans, niet het exemplaar waar ik in reed. Wat een krappe bedoening. Beenruimte achterin: met mijn 1.78 met mijn knieën vast tegen de voorstoelen, achterbankje van het caliber bestelbus, kofferruimte van het caliber BMW 3-serie Touring….dat wordt m dus niet!

En nu heb ik me toch een testritje gemaakt in een beest van een auto….. :love: :thumb: die iets boven mijn ingebeelde/gewenste budget komt. Ik zeg niet welke, want dan gaat het aantal hits omhoog, en dan denken de verkopers dat er meer animo is, en doen ze de prijzen ook weer omhoog….rare markt momenteel <_<
De 'gepeperde' Porsche heb ik inmiddels ook aan het rijtje toegevoegd…
Steef
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.12.2015 - 00:00  ·  #34
GTO Ocean Race.... :D
Steef
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2016 - 13:33  ·  #35
In principe heb ik de V70 ingeruild 8-) Overdracht is volgende week….
Wel met een beetje pijn, want deze OR is een zeer bijzondere uitvoering, waar we maar met moeite afstand van kunnen nemen…maar het nieuwe 'gebakje' maakt een hoop goed!
Rest mij nog te vermelden, dat ik wederom voor hoge kwaliteit ga… ;-)
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 02.01.2016 - 20:35  ·  #36
Quote door Steef

(...) het nieuwe 'gebakje' maakt een hoop goed!

Welk nieuwe gebakje ? :bandit: ;)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.01.2016 - 20:37  ·  #37
Een van hoge kwaliteit.
Ben nieuwsgierig....
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 03.01.2016 - 10:27  ·  #38
Een XC60 wellicht? Al kan ik me ook voorstellen dat die in vergelijking met de FX35 e.d. mogelijk wat buiten budget valt.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2016 - 20:09  ·  #39
Quote door Steef

….. en dan zou om die reden de XC90 afvallen. Das echt een oubollige bak.
Die is gewoon niet mooi.

En bedankt he :'(
Gelukkig dat smaken verschillen..... of je hebt de mijne nog nooit gezien :D

Wel benieuwd naar je gebakje.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.01.2016 - 20:17  ·  #40
Quote door Gouwe

En bedankt he :'(
Gelukkig dat smaken verschillen..... of je hebt de mijne nog nooit gezien :D

Maar goed ook, anders zouden we allemaal in dezelfde auto rondrijden.
Moet overigens wel erkennen dat je een hele fraaie XC90 hebt met een perfecte kleurstelling.
Steef
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2016 - 23:43  ·  #41
Sorry, ik wil niemand beledigen! Gelukkig heeft inderdaad iedereen zijn eigen smaak. Eigenlijk vindt ik maar weinig SUV's mooi, de Cayenne al helemaal niet: die rij je alleen maar als je wilt laten zien dat je poen hebt, want het is en blijft een wangedrocht, ik kan maar niet aan het model wennen.
Qua modellen vindt ik de Range Rovers absolute topontwerpen, maar helaas zijn die, zowel aandrijving als electronica echt slecht in elkaar gezet. Dat is raar, want ze worden toch echt als robuust neergezet. Maar je hoort die eigenaren net zo min klagen over de onderhoudskosten als Ferrari-eigenaren (!). De XC90....tsja, ik had gewoon direct een hele slechte ervaring.

Als een auto het niet in zich heeft om een icoon te worden, ben ik al negatief bevooroordeeld. Dus mijn mening over auto's moet je maar met een korreltje zout nemen ;)
Het is dus een icoon geworden, en als de overdracht definitief (!) achter de rug is, zal ik jullie zo snel mogelijk laten weten van mijn nieuwe aanwinst :) (zaterdag!....nog 6 nachten slapen...). Er kan nog van alles misgaan, dus ik hou nog even een slag om de arm.....en zeker niet iedereen zal hem mooi vinden ;)......maar ik wel! :D
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 03.01.2016 - 23:59  ·  #42
Het is dus geen alledaagse auto.
Geef eens wat voorzichtige hints van het model/merk. Kunnen we vast wat gaan gokken. :]
Steef
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.01.2016 - 00:36  ·  #43
Ik heb al een aantal hints gegeven.... ;-)
Mekstra
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.01.2016 - 00:56  ·  #44
Quote door Steef

GTO Ocean Race.... :D

De garage van Joop...

Wel heel mooi, en ze rijden ook nog eens heel leuk. Al in gereden?
Steef
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.01.2016 - 09:45  ·  #45
Ik heb er twee gehad. Ik heb een enorm zwak voor die auto. Maar vrouwlief helaas niet. Die vindt het maar enge dingen :-)

Selected quotes for multi-quoting:   0