V70 Ocean Race 2.4T handgeschakeld!

Interessepeiling

Steef
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

V70 Ocean Race 2.4T handgeschakeld!

· 
Posted: 14.10.2015 - 13:07  ·  #1
Zoals in eerdere topics aangegeven ben ik niet geheel zeker of ik mijn V70 OR door blijf rijden, of de overstap ga maken naar een nieuwer model. Twijfelpunt is hierbij dat de auto bijna 15 jaar oud is en dan zakelijk interessant voor mij en velen is. Bovendien is dit misschien wel de lekkerste auto die ik ooit heb gereden. Maar ook ik ben altijd nieuwsgierig en heb weinig geduld met auto's.....maar wellicht kom ik nog tot bezinning....
Daarom eigenlijk mijn interessepeiling of mijn V70 hier een opvolger zou kunnen vinden. Ik heb momenteel een optie op een particuliere auto, maar dan zou ik eerst mijn V70 verkocht moeten hebben, en zo graag wil ik niet oversteken.

Gegevens:
17-JB-LK,360dkm, interieur in onberispelijke staat (handremgreep- en pookleder onlangs vervangen/origineel), verder wat gebruikssporen, maar geen olieverbruik (!) en recente riemenwissel. Foto te zien in mijn avatar, meerdere foto's volgen, maar daar moet ik even induiken hoe dat moet. Richtprijs 4900,=
Als ik nog wat vergeet, volgt dat uiteraard later.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: V70 Ocean Race 2.4T handgeschakeld!

· 
Posted: 14.10.2015 - 13:18  ·  #2
Zo eerlijk gezegd stevig aan de prijs voor een auto met 360.000 kilometer op de teller.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.10.2015 - 18:39  ·  #3
Ik ben bang dat je die prijs niet gaat krijgen. Mijn auto is van dezelfde leeftijd, ongeveer dezelfde tellerstand alleen ook op LPG. En er is gewoon weinig interesse voor de prijs. Ik denk dat je eerder richting ongeveer de helft gaat krijgen, misschien iets meer. Duurt ook nog ruim een jaar voordat ie youngtimer is, dus ook daar val je op dit moment buiten de boot. Het geheel was voor mij ook een reden (plus het eruit rijden van de reparatiekosten) om de verkoop nog even op een laag pitje te zetten.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 14.10.2015 - 20:21  ·  #4
Ik zou gewoon even een jaar doorrijden. Die prijs is best wel hoog.
FUNK3
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.10.2015 - 20:40  ·  #5
Niet grieplig bedoelt maar m'n s60 d5 2003 360000 km in goede mooie staat was nog maar 2300 euro waard :(
Prijzen zijn echt enorm gekelderd...
Steef
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.10.2015 - 21:34  ·  #6
Bedankt voor jullie advies. Ik moet even bedenken wat ik ga doen, heb zelfs aan opslag gedacht.
Als je juist zo'n auto zoekt betaal je de hoofdprijs, wil je dr vanaf, dat boet je in…. <_<
Verstandiger zou zijn om er nog lekker een paar jaar in te sturen…. :-)
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 14.10.2015 - 21:40  ·  #7
Dat is mijn plan nu ook inderdaad. Nog even doorrijden (geen jaren overigens, daarvoor gaan de km's te hard), maar zeker nog wel een tijdje om de investeringen er verder uit te rijden. Tzt gaat de tellerstand dan ook richting vier ton en dan kan ik al een stuk beter leven met een handelaarsbod van duizend euro. Terwijl ik nu een bod van 2k echt een lachertje vind.

En op zich is het niet gek hè: de markt voor een grote, zware, zuipende auto van vijftien jaar oud is klein. Meestal wil men nieuwer en zuiniger.
Steef
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.10.2015 - 00:46  ·  #8
Nee hoor: zzp-ers en kleine ondernemers gaan massaal aan de 15 jaar oude auto's omdat de bijtelling dan over de meer redelijke 'dagwaarde' is i.p.v. de cataloguswaarde. Een zzp-er of klein-ondernemer heeft niet het voorrecht om elke 2 jaar zijn nieuwe sleutels in ontvangst te krijgen van een knappe leasebak. 15 jaar of ouder betekend dan een toename van de marktwaarde, dus interessant! En in dat geval kan je denk ik het beste voor een Volvo gaan. Hoewel enkele oosterse merken het ook goed blijven doen bij die leeftijd. Maar die zijn iets minder gewild. Met een V70 kan je overal mee aankomen! Geen scheve ogen, neutraal, degelijke uitstraling......ik doe m denk ik toch maar niet weg.... :D

Overigens is het gemiddelde verbruik rond de 1 op 10! Lange afstanden nóg beter!
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 15.10.2015 - 18:54  ·  #9
Ik heb een jaar geleden voor de mijn V70 OR met 260.000 KM en automaat nog net geen 6000 euro betaald. Alhoewel ik er toen ook 1 heb gezien met 90.000 KM waar men bijna 8500 euro voor vroeg.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 15.10.2015 - 19:25  ·  #10
Quote door Steef

Nee hoor: zzp-ers en kleine ondernemers gaan massaal aan de 15 jaar oude auto's omdat de bijtelling dan over de meer redelijke 'dagwaarde' is i.p.v. de cataloguswaarde. Een zzp-er of klein-ondernemer heeft niet het voorrecht om elke 2 jaar zijn nieuwe sleutels in ontvangst te krijgen van een knappe leasebak. 15 jaar of ouder betekend dan een toename van de marktwaarde, dus interessant! En in dat geval kan je denk ik het beste voor een Volvo gaan. Hoewel enkele oosterse merken het ook goed blijven doen bij die leeftijd. Maar die zijn iets minder gewild. Met een V70 kan je overal mee aankomen! Geen scheve ogen, neutraal, degelijke uitstraling......ik doe m denk ik toch maar niet weg.... :D

Overigens is het gemiddelde verbruik rond de 1 op 10! Lange afstanden nóg beter!

Klopt allemaal. Ik ben ZZP-er en tzt op zoek, maar de prijs die jij vraagt is IMO nogal hoog. Met een ton minder op de klok importeer ik er een voor de helft van de prijs. En voor t verschil zet ik er een LPG installatie in.

Bovendien, de youngtimer regeling was er al een paar jaar. Prijsstijging is IMO maar tijdelijk, want de V70N is geïntroduceerd in 2000. M.a.w. vanaf volgend jaar neemt het aanbod V70N's die onder de youngtimerregeling vallen aanzienlijk toe en de prijzen aanzienlijk af.
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 15.10.2015 - 21:46  ·  #11
Mja, ik rij niet zo vaak in de buurt van Amsterdam ;). Wat me hier opvalt is dat het formaat niet heel groot is. Er rijden hier geen bergen 5-series e.d. rond, maar het houdt meestal op bij de grootte van een Focus. En de nieuwere auto's zijn naar mijn idee vaak kleiner (Up, 107, Polo). Maar goed, ik denk in elk geval dat vooral de youngtimerregeling onze V70's nog enigszins interessant kan maken. Verder is de groep om uit te vissen niet zo heel groot verwacht ik, terwijl het aanbod wel aanzienlijk is (op LPG iets minder overigens).
Steef
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.10.2015 - 21:56  ·  #12
Auto rijden wordt in Nederland zowiezo steeds lastiger (gemaakt!).
@grooovedude: import is voor dit soort auto's heel vaak interessant, maar ook een heel gedoe, en je krijgt zo'n raar kenteken...
Mijn origineel NL geleverde Ocean Race is in mijn ogen een heel speciale editie met alle optie's. Zie dat maar eens te vinden in het buitenland. Hoewel de Oosterburen erg goed voor hun auto's zorgen, kan je onmogelijk de historie achterhalen!
Overigens vindt ik ook dat het aantal kleine autootjes lijkt toe te nemen.....je ziet nog maar weinig fraais op de weg. Ik mis dat wel eens dat er een Alpina voorbij kwam, of een ouwe 911 (soms zelfs een politie uitvoering!), een Manta GTE, een p1800, Saab Turbo 16V, allemaal speciale 'gebakjes'......das een beetje over... <_<
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 15.10.2015 - 22:31  ·  #13
Het hangt allemaal af van de staat van de auto, voordat we deze op km's zonder foto's al veroordelen.

Ik heb onlangs mijn V70 classic met 360.000km verkocht voor 8500 euro, en nu voor bijna de helft heb ik een jonge (over 2 maanden bijtellingsvriendelijke) V70N T5 op G3 met veeeeel minder km in een nog bijzonderderderre kleur :)

4900 is niet veel geld IMHO wanneer deze mint conditie is, distributie vers is, goede velgen en banden en misschien wel een winterset erbij.

Ervaring leert mij dat bij een "koopje" je zomaar aan onderhoud de eerste 2 jaar 4900+ euro kunt verspijkeren bij onze bolide's...

Edit:
P.s. sorry voor het offtopic.
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 16.10.2015 - 08:54  ·  #14
Quote door V70R^2
Ik heb onlangs mijn V70 classic met 360.000km verkocht voor 8500 euro, en nu voor bijna de helft heb ik een jonge (over 2 maanden bijtellingsvriendelijke) V70N T5 op G3 met veeeeel minder km in een nog bijzonderderderre kleur :)

4900 is niet veel geld IMHO wanneer deze mint conditie is, distributie vers is, goede velgen en banden en misschien wel een winterset erbij.

Ervaring leert mij dat bij een "koopje" je zomaar aan onderhoud de eerste 2 jaar 4900+ euro kunt verspijkeren bij onze bolide's...
8500 voor een Classic? o.O Holy Nondeju. Dan heb je ook wel net die liefhebber getroffen zeg.

Maar 4.900 en mint conditie kom je bijna niet tegen. Of misschien wel, maar dan heeft het de eigenaar een veelvoud gekost om 'm in die conditie te krijgen en dan is het bedrag dat je ontvangt natuurlijk ook maar relatief.

Bij een koopje kun je inderdaad goed de boot in gaan dus het is ook zaak om niet helemaal onderin de markt te gaan zitten. Je kunt met je huidige auto best wat boven het gemiddelde gaan zitten, maar dit moet je met onderhoud e.d. wel kunnen onderbouwen, anders ga je het niet winnen van de verder overspoelde markt.
Bsxc
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.10.2015 - 12:03  ·  #15
Toch blijft het vreemd dat V70's onder de 10 jaar nog voor flinke prijzen weggaan en dat je na 10 jaar echt een mooi exemplaar moet hebben om hem nog te kunnen verkopen. Ik denk dat het bij veel mensen tussen de oren zit dat de auto 'al meer dan 10 jaar oud is en veel onderhoud nodig heeft', terwijl dat bij een Volvo helemaal niets uitmaakt.

Selected quotes for multi-quoting:   0