Hallo Allemaal,
Even kort voorstellen: momenteel ben ik in het bezit van een volvo v70 2.4 uit 1999, welke ik zo'n halve jaar geleden van mijn vader heb overgekocht. Hiervoor heb ik ook al 5 jaar volvo gereden in een mooie 164E uit 1973.
Nu zit ik dus met het probleem dat mijn auto wat onregelmatig loopt en voornamelijk inhoud bij koude motor. Na het wegrijden houd de motor in als je gas geeft. De motor schokt in zijn geheel. Als de motor warm is, dan is het minder. Maar als je uit lage toeren optrekt, dan houdt hij ook af en toe in.
De problemen zijn begonnen na de eerste week vakantie in zuid frankrijk. Ik denk dat de hitte en de grote afstand in keer rijden er wel mee te maken hebben. Ik ben vrijdag in een keer 1400 km naar huis gereden en dit ging over het algemeen goed, maar bij acceleren merkte ik wel dat ik eerder moest terugschakelen om inhouden te voorkomen. Op constante snelheid geen problemen.
Net gecontroleerd:
- bougies allemaal netjes bruin en geen verschil
- bobines hebben allemaal wel een scheur, maar eigenlijk alleen in de onderkant, niet het ingegoten deel
- wat olie boven op kop, zal karteronluchting nakijken, maar het lijkt van het vullen te komen.
Heeft iemand verder nog ideeën van wat de oorzaak van het inhouden kan zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groet,
Harry
Even kort voorstellen: momenteel ben ik in het bezit van een volvo v70 2.4 uit 1999, welke ik zo'n halve jaar geleden van mijn vader heb overgekocht. Hiervoor heb ik ook al 5 jaar volvo gereden in een mooie 164E uit 1973.
Nu zit ik dus met het probleem dat mijn auto wat onregelmatig loopt en voornamelijk inhoud bij koude motor. Na het wegrijden houd de motor in als je gas geeft. De motor schokt in zijn geheel. Als de motor warm is, dan is het minder. Maar als je uit lage toeren optrekt, dan houdt hij ook af en toe in.
De problemen zijn begonnen na de eerste week vakantie in zuid frankrijk. Ik denk dat de hitte en de grote afstand in keer rijden er wel mee te maken hebben. Ik ben vrijdag in een keer 1400 km naar huis gereden en dit ging over het algemeen goed, maar bij acceleren merkte ik wel dat ik eerder moest terugschakelen om inhouden te voorkomen. Op constante snelheid geen problemen.
Net gecontroleerd:
- bougies allemaal netjes bruin en geen verschil
- bobines hebben allemaal wel een scheur, maar eigenlijk alleen in de onderkant, niet het ingegoten deel
- wat olie boven op kop, zal karteronluchting nakijken, maar het lijkt van het vullen te komen.
Heeft iemand verder nog ideeën van wat de oorzaak van het inhouden kan zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groet,
Harry