Ik zoek iemand ( in de buurt van Utrecht zou leuk zijn) waar ik misschien even die combinatie mag ervaren van een 5 cilinder turbo motor met een Prins systeem. Een zelfde motor zou natuurlijk top maar iig een fase 2 v70/s60 uitvoering.
Met het rijden op LPG en een Prins systeem heb ik goede ervaringen maar dan wel in een Citroen Xm, zowel 4 als 6 cilinder.
Bij die wagens merkte ik eigenlijk weinig tot geen verschil. Vol gas in Duitsland kon er gewoon op LPG gereden worden.
Qua verbruik haalde ik 1 op 10 afhankelijk van waar ik reed en hoe zwaar de voet was.
Het is best een uitgave en even proeven is dan best fijn, hoop dat het ergens even kan.
Eind oktober zou ik terecht kunnen voor een LPG installatie in mijn V70 . De schaarste met onderdelen lijkt weggewerkt te zijn voor een Prins VSI 2.0
Uitgangs punt is
- Prins VSI 2.0 systeem
- ring tank.
- in ieder geval geen smeersysteem obv vacuum. Valve care of Flash lube... (electronisch) is een optie.
Het slachtoffer is een handgeschakelde V70 2.0T (B5204T5) met zo'n 185k km op de klok.
Waar twijfel ik nog wat... Of ik het
Inbouw station; of
1 - Boertien in Zwolle, 2350 euro met 76ltr tank en aansluiting achter klep.
2 - Agit Rijssen, 2200 euro met kleinste tank. +75 euro om naderhand de grootste tank erin te zetten
( deze heeft iig ook een jaar of 15 terug het in mijn xm gezet, maar is wel 2 x zo ver weg)
vulplek
- in bumper, makkelijk en geen zware slang die aan het plaatwerk hangt.
- achter de klep. geen gedoe in (Franse) parkeer garages maar wel altijd een nippel nodig
Met het rijden op LPG en een Prins systeem heb ik goede ervaringen maar dan wel in een Citroen Xm, zowel 4 als 6 cilinder.
Bij die wagens merkte ik eigenlijk weinig tot geen verschil. Vol gas in Duitsland kon er gewoon op LPG gereden worden.
Qua verbruik haalde ik 1 op 10 afhankelijk van waar ik reed en hoe zwaar de voet was.
Het is best een uitgave en even proeven is dan best fijn, hoop dat het ergens even kan.
Eind oktober zou ik terecht kunnen voor een LPG installatie in mijn V70 . De schaarste met onderdelen lijkt weggewerkt te zijn voor een Prins VSI 2.0
Uitgangs punt is
- Prins VSI 2.0 systeem
- ring tank.
- in ieder geval geen smeersysteem obv vacuum. Valve care of Flash lube... (electronisch) is een optie.
Het slachtoffer is een handgeschakelde V70 2.0T (B5204T5) met zo'n 185k km op de klok.
Waar twijfel ik nog wat... Of ik het
Inbouw station; of
1 - Boertien in Zwolle, 2350 euro met 76ltr tank en aansluiting achter klep.
2 - Agit Rijssen, 2200 euro met kleinste tank. +75 euro om naderhand de grootste tank erin te zetten
( deze heeft iig ook een jaar of 15 terug het in mijn xm gezet, maar is wel 2 x zo ver weg)
vulplek
- in bumper, makkelijk en geen zware slang die aan het plaatwerk hangt.
- achter de klep. geen gedoe in (Franse) parkeer garages maar wel altijd een nippel nodig