Mijn V70 2.4T 2002 (VGI-G3) handbak , heeft een klein ergernisje.
Als ik constant snelheid rij en soms om wat voor reden mijn gas/benzine langzaam eraf haal en later weer heel licht gas wil bijgeven reageert hij soms wat raar.
Meestal pakt hij het zonder rare overgang goed op maar soms gebeurt dit met een schokje.
Dit kan zich ook voordoen bij het loslaten van het gas/benzine precies op het moment dat ik gas loslaat.
Dit alles gebeurt zowel bij benzine (E10 en E5) als gas voor.
Doet zich volgens mij zowel bij lagere als snelweg snelheden voor.
Het blok heeft een BOSCH 0 280 750 103 Gasklephuis.
Turbo werkt naar behoren (denk ik).
Onderstaande werkzaamheden hebben minimale invloed gehad op bovenstaande irritatie (kan in ieder geval niet overtuigend zeggen dat het een duidelijk bijdrage heeft geleverd):
Kortgeleden is onderstaande gedaan:
Bougies vervangen.
4 rubbersteunen vervangen (2 crossbar, bovenste motorsteun, torsiestang).
Gehele carterventilatie vervangen incl pot (maar deed zich voor die tijd ook al voor).
Bij vervanging van carterventilatie is gehele spruitstuk eraf geweest en ook gasklep gereinigd.
Standaard motorflush en oliedrukherstel carterbak (O-ringen) gehad bij MMTS.
Twee jaar geleden koppelingsplaten vervangen.
Wellicht zijn er ideeën om me wat richting te geven waar ik het moet zoeken?
Ik rij nog niet zolang deze V70 en hoort het erbij dan lees ik dit ook graag.
Dank bij voorbaat voor advies.
Als ik constant snelheid rij en soms om wat voor reden mijn gas/benzine langzaam eraf haal en later weer heel licht gas wil bijgeven reageert hij soms wat raar.
Meestal pakt hij het zonder rare overgang goed op maar soms gebeurt dit met een schokje.
Dit kan zich ook voordoen bij het loslaten van het gas/benzine precies op het moment dat ik gas loslaat.
Dit alles gebeurt zowel bij benzine (E10 en E5) als gas voor.
Doet zich volgens mij zowel bij lagere als snelweg snelheden voor.
Het blok heeft een BOSCH 0 280 750 103 Gasklephuis.
Turbo werkt naar behoren (denk ik).
Onderstaande werkzaamheden hebben minimale invloed gehad op bovenstaande irritatie (kan in ieder geval niet overtuigend zeggen dat het een duidelijk bijdrage heeft geleverd):
Kortgeleden is onderstaande gedaan:
Bougies vervangen.
4 rubbersteunen vervangen (2 crossbar, bovenste motorsteun, torsiestang).
Gehele carterventilatie vervangen incl pot (maar deed zich voor die tijd ook al voor).
Bij vervanging van carterventilatie is gehele spruitstuk eraf geweest en ook gasklep gereinigd.
Standaard motorflush en oliedrukherstel carterbak (O-ringen) gehad bij MMTS.
Twee jaar geleden koppelingsplaten vervangen.
Wellicht zijn er ideeën om me wat richting te geven waar ik het moet zoeken?
Ik rij nog niet zolang deze V70 en hoort het erbij dan lees ik dit ook graag.
Dank bij voorbaat voor advies.