V70 '98 slaat direct af na starten, alarm led blijft branden

Corjen
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

V70 '98 slaat direct af na starten, alarm led blijft branden

· 
Posted: 27.12.2017 - 11:26  ·  #1
Ha,

Ik heb me in dit topic al even voorgesteld: Even voorstellen: Corjen V70 classic 2.5 '98, ben dus sinds kort trotse eigenaar van een V70 classis 2.5 uit '98.

Helaas afgelopen zaterdag een eerste probleem meegemaakt, de auto start wel, maar slaat direct af. De led indicator op het dashboard voor het alarm (denk ik :) ) blijft branden. Met de reservesleutels hetzelfde probleem. De wegenwacht heeft een aantal dingen geprobeerd; accupool eraf en een aantal andere dingen, maar geen resultaat helaas. Daarnaast gaf hij aan dat dit een vaker voorkomend probleem is bij Volvo's van dit type en bouwjaar.

Ik lees hier en daar dat het te maken kan hebben met de antennering, startonderbreker of de immobilizer. Klopt dit?

De auto wordt vandaag of morgen door de berger bezorgd bij de Volvo dealer in Deventer, zodat zij 'm uit kunnen lezen. Dit is de eerste keer dat ik de auto wegbreng en hoewel ze heel aardig klinken zou ik wel wat meer achtergrondinformatie willen zodra zij met een reparatievoorstel komen.

M.a.w. klopt het dat dit een vaker voorkomend probleem is en wat is er aan te doen? Aan wat voor kosten moet ik denken? En gezien de leeftijd van de auto en de geringe kans op diefstal, zou dit systeem wat mij betreft ook uitgeschakeld mogen worden. Is dat überhaupt mogelijk?

Hoor het graag en alvast bedankt!
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: V70 '98 slaat direct af na starten, alarm led blijft branden

· 
Posted: 27.12.2017 - 11:52  ·  #2
Heb hetzelfde probleem gehad met een V70 2.5 classic.
Vaak wilde bij mij de auto weer starten na de sleutel even uit en in het contact te doen.
Uitlezen kwam bij mij niks naar voren overigens.
Heb er nu ook al een half geen last meer van.
Antennering is wel de hoofdverdachte, deze is simpel te vervangen.
Anders het roze 103 relais vervangen, een kapot relais kan ook deze problemen geven.
Succes.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.12.2017 - 07:17  ·  #3
Antennering vervangen en klaar is het weer. Is slechts 2 schroefjes losdraaien om erbij te komen.
Corjen
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 29.12.2017 - 19:59  ·  #4
Vandaag even teruggehoord van de garage, is de immobelizer. Is dat hetzelfde trouwens als de antennering?

Zij gaven wel aan dat die via Volvo niet meer te verkrijgen zijn en dat ze dinsdag gaan zoeken waar ze die vandaan kunnen halen. Wellicht kan ik ze in de tussentijd een handje helpen, heeft er iemand nog tips?
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 29.12.2017 - 20:52  ·  #5
De antennering is een onderdeel van de immobilizer. Dit is het onderdeel dat het signaal uit de chip van de sleutel ontvangt.
Corjen
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 03.01.2018 - 12:17  ·  #6
Garage geeft aan dat de immobilizer kapot is. Het schijnt een hele opgave te zijn om daar een nieuwe set voor te vinden. Heeft iemand nog tips of een adres waar ik/zij kunnen zoeken? Hoor het graag!
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 03.01.2018 - 12:54  ·  #7
...

Selected quotes for multi-quoting:   0