Ha,
Ik heb me in dit topic al even voorgesteld: Even voorstellen: Corjen V70 classic 2.5 '98, ben dus sinds kort trotse eigenaar van een V70 classis 2.5 uit '98.
Helaas afgelopen zaterdag een eerste probleem meegemaakt, de auto start wel, maar slaat direct af. De led indicator op het dashboard voor het alarm (denk ik ) blijft branden. Met de reservesleutels hetzelfde probleem. De wegenwacht heeft een aantal dingen geprobeerd; accupool eraf en een aantal andere dingen, maar geen resultaat helaas. Daarnaast gaf hij aan dat dit een vaker voorkomend probleem is bij Volvo's van dit type en bouwjaar.
Ik lees hier en daar dat het te maken kan hebben met de antennering, startonderbreker of de immobilizer. Klopt dit?
De auto wordt vandaag of morgen door de berger bezorgd bij de Volvo dealer in Deventer, zodat zij 'm uit kunnen lezen. Dit is de eerste keer dat ik de auto wegbreng en hoewel ze heel aardig klinken zou ik wel wat meer achtergrondinformatie willen zodra zij met een reparatievoorstel komen.
M.a.w. klopt het dat dit een vaker voorkomend probleem is en wat is er aan te doen? Aan wat voor kosten moet ik denken? En gezien de leeftijd van de auto en de geringe kans op diefstal, zou dit systeem wat mij betreft ook uitgeschakeld mogen worden. Is dat überhaupt mogelijk?
Hoor het graag en alvast bedankt!
Ik heb me in dit topic al even voorgesteld: Even voorstellen: Corjen V70 classic 2.5 '98, ben dus sinds kort trotse eigenaar van een V70 classis 2.5 uit '98.
Helaas afgelopen zaterdag een eerste probleem meegemaakt, de auto start wel, maar slaat direct af. De led indicator op het dashboard voor het alarm (denk ik ) blijft branden. Met de reservesleutels hetzelfde probleem. De wegenwacht heeft een aantal dingen geprobeerd; accupool eraf en een aantal andere dingen, maar geen resultaat helaas. Daarnaast gaf hij aan dat dit een vaker voorkomend probleem is bij Volvo's van dit type en bouwjaar.
Ik lees hier en daar dat het te maken kan hebben met de antennering, startonderbreker of de immobilizer. Klopt dit?
De auto wordt vandaag of morgen door de berger bezorgd bij de Volvo dealer in Deventer, zodat zij 'm uit kunnen lezen. Dit is de eerste keer dat ik de auto wegbreng en hoewel ze heel aardig klinken zou ik wel wat meer achtergrondinformatie willen zodra zij met een reparatievoorstel komen.
M.a.w. klopt het dat dit een vaker voorkomend probleem is en wat is er aan te doen? Aan wat voor kosten moet ik denken? En gezien de leeftijd van de auto en de geringe kans op diefstal, zou dit systeem wat mij betreft ook uitgeschakeld mogen worden. Is dat überhaupt mogelijk?
Hoor het graag en alvast bedankt!