Zit je rustig samen te eten in het restaurant, belt je schoonvader dat hij met pech onderweg staat, rood lampje, stuurt zwaar, allerlei meldingen. Na het toetje snel die kant op.
Hij stond in het donker en in de regen langs de N33 met een lege accu dus geen alarmverlichting, Rijkswaterstaat heeft de auto naar P+R Gieten gebracht vanwege gevaarlijke. Even snel gekeken, multiriem is geknapt. Rode lampje bleek die van de accu te zijn, geen meldingen met rode driehoek. Wel een gele driehoek met melding verminderd motorvermogen.
Geluk bij een ongeluk want de distributieriem lijkt geen schade te hebben, maar we konden/wilden de motor niet starten zonder die andere riem.
Vanmorgen de auto naar Veendam gesleept.
Huidige km stand is 495.000.
Ik heb best veel recente geschiedenis van de auto (komt van een forumlid). Multiriem komt er vreemd genoeg best vaak in voor, bij 386.000, 415.000 en 430.000 km. Er lag bij aankoop een nieuwe Gates multiriem in de auto.
Distributieriem komt er ook meerdere keren in voor, bij 363.000 (mei 2017), 415.000 (+waterpomp), en 430.000 km (samen met multiriem en krukassensor). Die is waarschijnlijk nieuw er op gekomen bij 363.000 of 415.000 dus zou nog even moeten kunnen, maar ik ga er toch maar een nieuwe set voor bestellen.
Nu is de vraag wat er gebeurd is, ik stuur 2 foto's mee.
Is de riem geknapt door de slechte poelie op de stuurpomp? Of is de stuurpomp vastgelopen, riem gesmolten en daardoor die poelie zo mishandeld?
Moet sowieso een nieuwe stuurpomp op, of in ieder geval de poelie. De stuurpomp draait zonder weerstand, hoort dat zo?
Nieuwe aircopomp heb ik in huis dus die gaat er ook op.
Hij stond in het donker en in de regen langs de N33 met een lege accu dus geen alarmverlichting, Rijkswaterstaat heeft de auto naar P+R Gieten gebracht vanwege gevaarlijke. Even snel gekeken, multiriem is geknapt. Rode lampje bleek die van de accu te zijn, geen meldingen met rode driehoek. Wel een gele driehoek met melding verminderd motorvermogen.
Geluk bij een ongeluk want de distributieriem lijkt geen schade te hebben, maar we konden/wilden de motor niet starten zonder die andere riem.
Vanmorgen de auto naar Veendam gesleept.
Huidige km stand is 495.000.
Ik heb best veel recente geschiedenis van de auto (komt van een forumlid). Multiriem komt er vreemd genoeg best vaak in voor, bij 386.000, 415.000 en 430.000 km. Er lag bij aankoop een nieuwe Gates multiriem in de auto.
Distributieriem komt er ook meerdere keren in voor, bij 363.000 (mei 2017), 415.000 (+waterpomp), en 430.000 km (samen met multiriem en krukassensor). Die is waarschijnlijk nieuw er op gekomen bij 363.000 of 415.000 dus zou nog even moeten kunnen, maar ik ga er toch maar een nieuwe set voor bestellen.
Nu is de vraag wat er gebeurd is, ik stuur 2 foto's mee.
Is de riem geknapt door de slechte poelie op de stuurpomp? Of is de stuurpomp vastgelopen, riem gesmolten en daardoor die poelie zo mishandeld?
Moet sowieso een nieuwe stuurpomp op, of in ieder geval de poelie. De stuurpomp draait zonder weerstand, hoort dat zo?
Nieuwe aircopomp heb ik in huis dus die gaat er ook op.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).