Goedendag Volvo liefhebbers,
In 2012 kocht ik mijn eerste V70. Een 2.4D uit 2008 met 140 k op de teller. Deze auto heb ik gekocht na mijn Audi A4 Avant 2.0 Tdi uit 2005 waar ik veel problemen mee heb gehad. Oa nieuwe versnellingsbak en een jaar later een oliepomp die vastschoot met een kapot blok als gevolg: bij elkaar 9000 euro kosten. Audi ging er dus uit. Op advies van 2 personen van de wegenwacht heb ik toen een V70 aangeschaft.
Ik gebruik de V70 als caravantrekker in de zomer. Ik heb een caravan van zo'n 1350 kg in vol beladen toestand. Het probleem is dat ik alleen tijdens mijn vakanties problemen heb met mijn Volvo('s). De eerste keer was het een software probleem met de aansturing van de turbo.Ik had op de heenweg van mijn vakantie na een koffiepauze ineens geen vermogen meer. Wegenwacht Belgie dacht aan de turboslang maar uiteindelijk bleek het iets anders te zijn. Volvo Grenoble had hem uiteindelijk gerepareerd. Alleen op de terugweg schoot de turboslang los. Stonden we weer met de familie langs de snelweg....foutje van de monteur waarschijnlijk. Vakantie erop alleen wat problemen met het roetfilter. Bleek moeilijk te regenereren in de bergen met sleurhut....Vakantie daarop wederom roetfilter vol melding op het dashboard. Ook daar ging het regenereren niet goed en bleef hij in de noodloop. In Frankrijk had Volvo geen tijd om er naar te kijken dus auto is via de ANWB gerepatrieerd naar mijn dealer in Amersfoort. Wij na veel gedoe met de caravan achter een V70 T4 naar huis. Gedurende het jaar zonder caravan woon/werk ect geen centje pijn met de auto maar na al die vakantie ellende had mijn vrouw (en ik) het wel een beetje gehad. Uiteindelijk heb ik de 2.4D met 235k ingeruild tegen een fraaie V70 D3 uit 2012. Schuifdak stoelen met geheugen ect. Deze 5 cilinder loopt ook erg fraai. De auto heeft zo'n 170k gelopen. Ook met deze auto geen problemen tot....de vakantie begon. Op de heen weg bij Ulm (omhoog lopende snelweg) geen vermogen meer.. We haalden met moeite 29 km/u..Hij gaf de melding roetfilter vol op het dashboard.. uiteindelijk kwam de melding service vereist. De Adac heeft de auto opgeladen en de caravan achter de takelwagen gekoppeld. Volvo in Ulm achtergelaten en een Mercedes mee en door naar bestemming Oostenrijk. 4 dagen later was de V70 gerepareerd. De turboslang was gescheurd en daardoor gaf de boordcomputer een verkeerde melding over dat roetfilter. Auto omgewisseld en op naar de camping. Volgende dag brand er een lampje betreffende de uitlaatgassensor. Volvo Innsbruck had de melding gereset en daar bleek dat het de sensor was of een of ander ventiel. Ik melde dat ze beide maar moesten vervangen..gelukkig bleek het alleen de sensor te zijn. Alleen was ik nogal verbaasd dat ik zoveel Nederlandse Volvo's zag staan bij de dealer in Innsbruck. Een V70 D5 kwam van onze camping. Hij had met zijn caravan geen vermogen meer bij Ulm...bekend verhaal. Alleen had hij af en toe weer wel vermogen. Zijn ventiel bleek de oorzaak te zijn. Hij balen EUR 740 moest hij afrekenen. En andere Nederlandse XC60 D3 had een gescheurde turboslang en moest worden gerepatrieerd. En er stonden er nog een paar. Al met al was (ben) ik wel een beetje het vertrouwen kwijt en zijn we uiteindelijk zonder problemen in Nederland beland. De mede campingenoot met zijn kapotte ventiel vertelde mij dat hij het jaar ervoor ook problemen met zijn D5 had gehad. Met zijn 6 Mercedessen ervoor had deze ex-aannemer nooit problemen gehad. Mijn vraag is of ik nog wat kan verbeteren om volgend jaar zonder problemen op vakantie kan gaan. Siliconen versterkte turboslang monteren (liever dat dan een andere auto). De V70 loopt en zit nl erg fijn de rest van het jaar... graag jullie advies
In 2012 kocht ik mijn eerste V70. Een 2.4D uit 2008 met 140 k op de teller. Deze auto heb ik gekocht na mijn Audi A4 Avant 2.0 Tdi uit 2005 waar ik veel problemen mee heb gehad. Oa nieuwe versnellingsbak en een jaar later een oliepomp die vastschoot met een kapot blok als gevolg: bij elkaar 9000 euro kosten. Audi ging er dus uit. Op advies van 2 personen van de wegenwacht heb ik toen een V70 aangeschaft.
Ik gebruik de V70 als caravantrekker in de zomer. Ik heb een caravan van zo'n 1350 kg in vol beladen toestand. Het probleem is dat ik alleen tijdens mijn vakanties problemen heb met mijn Volvo('s). De eerste keer was het een software probleem met de aansturing van de turbo.Ik had op de heenweg van mijn vakantie na een koffiepauze ineens geen vermogen meer. Wegenwacht Belgie dacht aan de turboslang maar uiteindelijk bleek het iets anders te zijn. Volvo Grenoble had hem uiteindelijk gerepareerd. Alleen op de terugweg schoot de turboslang los. Stonden we weer met de familie langs de snelweg....foutje van de monteur waarschijnlijk. Vakantie erop alleen wat problemen met het roetfilter. Bleek moeilijk te regenereren in de bergen met sleurhut....Vakantie daarop wederom roetfilter vol melding op het dashboard. Ook daar ging het regenereren niet goed en bleef hij in de noodloop. In Frankrijk had Volvo geen tijd om er naar te kijken dus auto is via de ANWB gerepatrieerd naar mijn dealer in Amersfoort. Wij na veel gedoe met de caravan achter een V70 T4 naar huis. Gedurende het jaar zonder caravan woon/werk ect geen centje pijn met de auto maar na al die vakantie ellende had mijn vrouw (en ik) het wel een beetje gehad. Uiteindelijk heb ik de 2.4D met 235k ingeruild tegen een fraaie V70 D3 uit 2012. Schuifdak stoelen met geheugen ect. Deze 5 cilinder loopt ook erg fraai. De auto heeft zo'n 170k gelopen. Ook met deze auto geen problemen tot....de vakantie begon. Op de heen weg bij Ulm (omhoog lopende snelweg) geen vermogen meer.. We haalden met moeite 29 km/u..Hij gaf de melding roetfilter vol op het dashboard.. uiteindelijk kwam de melding service vereist. De Adac heeft de auto opgeladen en de caravan achter de takelwagen gekoppeld. Volvo in Ulm achtergelaten en een Mercedes mee en door naar bestemming Oostenrijk. 4 dagen later was de V70 gerepareerd. De turboslang was gescheurd en daardoor gaf de boordcomputer een verkeerde melding over dat roetfilter. Auto omgewisseld en op naar de camping. Volgende dag brand er een lampje betreffende de uitlaatgassensor. Volvo Innsbruck had de melding gereset en daar bleek dat het de sensor was of een of ander ventiel. Ik melde dat ze beide maar moesten vervangen..gelukkig bleek het alleen de sensor te zijn. Alleen was ik nogal verbaasd dat ik zoveel Nederlandse Volvo's zag staan bij de dealer in Innsbruck. Een V70 D5 kwam van onze camping. Hij had met zijn caravan geen vermogen meer bij Ulm...bekend verhaal. Alleen had hij af en toe weer wel vermogen. Zijn ventiel bleek de oorzaak te zijn. Hij balen EUR 740 moest hij afrekenen. En andere Nederlandse XC60 D3 had een gescheurde turboslang en moest worden gerepatrieerd. En er stonden er nog een paar. Al met al was (ben) ik wel een beetje het vertrouwen kwijt en zijn we uiteindelijk zonder problemen in Nederland beland. De mede campingenoot met zijn kapotte ventiel vertelde mij dat hij het jaar ervoor ook problemen met zijn D5 had gehad. Met zijn 6 Mercedessen ervoor had deze ex-aannemer nooit problemen gehad. Mijn vraag is of ik nog wat kan verbeteren om volgend jaar zonder problemen op vakantie kan gaan. Siliconen versterkte turboslang monteren (liever dat dan een andere auto). De V70 loopt en zit nl erg fijn de rest van het jaar... graag jullie advies