Verschil Camber links rechts lijkt nog binnen de marges maar is heel onwenselijk moet dichter bij elkaar liggen en iig beide negatief aub
is te stellen door de bouten van de veerpoot iets te lossen van het fusee en dan onderzijde fusee tov wielpoot naar buiten te trekken.ervaring leert dat fusee meestal in bijna uiterste stand moet. bij deze beweging.
Ik zou verder minimaal 1 graad totaal sporing voor en achter willen hebben. dat scheelt met windgevoeligheid en zo.
Mocht bij gelijke afstelling de auto nog steeds iets naar rechts willen kan rechst nog iets meer toespoor krijgen. maar dan moet t goed zijn.
Hier heb je de afstelgegevens volgens Volvo
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Thanks voor alle info. Hier moet ik wel iets mee kunnen.
Ik zal het met die medewerker van de garage overleggen. Zelf kan ik niets doen omdat zij het op moeten lossen.
Ik neem aan dat dit wel overtuigend over zal komen.
Wat vinden jullie van hun theorie betreft de banden?
Er zat Vredestein sportrac 5 onder. Volgens de garage trekt de auto door deze banden naar rechts.
Normaliter is de Vredestein een goede band waar niet snel iets mee mankeert. Ik ga dus even gemakshalve uit van goede (!) banden en niet dat er eentje een karkasbreuk oid heeft. Maar dat zou de uitlijner ook moeten zien en dan kan/mag hij niet eens uitlijnen !
Hoe je het ook wend of keert, degene die de auto heeft uitgelijnd snapt er totaal niets van en de controle op de banden en bandenspanning is ook maar half gebeurt zo te lezen....
Dat van die vredestein banden is b*llsh*t, ze kwamen weer heel goed uit de testen dit jaar, en ik heb ze zelf ook onder mijn auto liggen, en ben er erg tevreden over.
Die snuiter die uitgelijnd heeft weet blijkbaar niet meer dan dat de sporing van een auto bepaald wordt door aan de spoorstangen te draaien; om toe of uitspoor te stellen. Maar het camber is ook van invloed op de rechtuitstabiliteit. Zie het verhaal hierboven. Ik ben geen uitlijner, maar de basiskennis die ik heb is al meer dan iemand die het dagelijks uitvoert...... en dat heeft een goede uitlijner mij ooit in een half uur verteld.
Bedankt voor je verhaal. Mijn auto was in januari uitgelijnd vanwege reparatie aan veerpootrubbers, V70 2,4 2002. Door de eerdere slechte uitlijning koste het me een tweetal banden zomerbanden vanwege schuin afslijten. Nu met andere zomerbanden en nieuwe uitlijning trekt de auto nog steeds licht naar rechts. Nu ik dit gelezen heb; ik ga er wel wat mee doen, aan laten passen.
Als je wilt laten weten of het geholpen heeft zou mooi zijn. Ik kan nu zelf even niets ondernemen, want ik ben bang dat dan de garantie op de reparatie vervalt. Moet even alles in overleg met die garage doen
Praktisch iedere Volvo zal met de standaard uitlijning (het is groen dus goed ??) iets naar rechts willen lopen..... Een goed uitlijner weet dit ook en zal hier rekening mee houden. Prutsers die uitlijnen onder het mom van 'alles is groen, dus goed' weten niet waar ze mee bezig zijn en ook niet hoe ze een Volvo / een auto goed moeten uitlijnen....
Ik heb een goed bevriend banden cq uitlijnbedrijf hier in de buurt Volvo's leren uitlijnen, begonnen met de 850's en classics. Bij de hele jonge auto's die ze nog nooit gedaan hebben roepen ze altijd even of ik mee kom kijken. Uitlijnen moet je leren, dat kun je niet uit een boekje halen, maar je moet het wel leren van iemand met verstand van zaken en niet een of ander koekwaus, zoals helaas momenteel zeer veel gebeurt.
Ja hier ook,best interessant om dit te volgen.
Ik was laatste keer erg lovend over Bandimex,maar nu de zomersloffen er weer onder liggen is het weer drama..