Aanwijzing:
De volgende volgorde van werkzaamheden wordt aangeraden voor de beste resultaten
Stap 1 Camberhoek voor controleren/afstellen.
Stap 2 Hoeken achtertrein controleren/afstellen.
Stap 3 Sporingshoek vooras controleren/afstellen.
Ik haak even aan: mijne is vorige week uitgelijnd. En trekt nu naar rechts... balen. De uitlijner steekt zijn hand ervoor in het vuur dat de auto op deze afstelling rechtdoor moet gaan. Iemand dir zijn licht over dit document wil laten gaan?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
veel klopt maar camber voor zit verschil tussen links en rechts . een negatief camber heeft de neiging om naar binnen toe te lopen. bij jou voor is links camber negatiever dan rechts en achter negatiever rechts dan links dus beide afwijkingen leiden tot afwijken naar rechts. volgens mij valt ie achter niet te stellen dus zul je moeten proberen voor te compenseren. eventueel zelfs door de sporing iets aan te passen. bv achter rechts iets minder.
maar nu de zomersloffen er weer onder liggen is het weer drama..
Aan de uitlijning verandert niets als je wielen wisselt. Een van de sets banden heeft een probleem.
Yep,inderdaad. Achterbanden (Meteor HP Sport) spoorden niet goed ondanks minimale slijtage. 2 verse Michelins eronder en rijd weer heerlijk (rechtdoor).
Ik heb vandaag even gebeld. Idd. voor teveel sporing. En dat achter camber kan ik nog aanpassen (dankzij de geweldige IPD veerwegbegrenzers ).
Ga morgen toch maar naar Jagers banden in Culemborg. En als hij dan rechtuitgaat, laat ik de uitlijner van Profile nog wel even een rondje rijden. Dat is overigens een aardige gast, maar daar gaat een auto niet van sporen...
Vandaag weer naar de uitlijner geweest en weer met de Vredesteins eronder. Helaas zonder resultaat. Met de michelins of de Vredesteins trekt hij net zo hard naar rechts.dus aan de banden ligt het dan niet. Dat is dan in ieder geval uitgesloten.