Volgens mij is stap 1 nu om er voor te zorgen dat er nergens meer lucht ontsnapt. Stap 2 Vacuum moet werken, dus er ook 100% zeker van zijn dat de eerder aangegeven onderdelen door o.a. Bigdog en BIGW juist werken (ik zou ze vervangen door nieuwe, zijn goedkoop te kopen via de bekende online aanbieders). Wanneer de problemen zich dan nog voordoen met
"VIDA" uitlezen, ook tijdens het rijden en kijken wat een eventuele scope (kan ook met de delphi volgens mij) laat zien, aan de hand daarvan verder conclussies gaan trekken.
De P0244 foutcode is een universele code welke doorgaans staat voor de drukopbouw volgens mij, is vast wel ergens een lijst van te vinden op internet of zelfs al op het forum. Probleem is dat dit niet naar 1 oorzaak wijst.
Voor de zekerheid misschien nog even de volgende basis zaken controleren alvorens verder te gaan:
- Hoe reageert de auto als de EGR niet is afgedopt?
- Turbo, heeft deze zichtbaar veel olielekkage?
- Turbo demonteren conform opmerkingen BIGW
- Luchtfilter +huis schoon?
- Luchtmassameter werkt deze 100%?
- Eventueel luchtmassameter cleanen met de daarvoor bestemde middelen
- Hoe is je raildruk?
- Verstuivers, zijn deze in orde?
- Brandstoffilter schoon?
- Al additieven gebruikt voor reiniging van de turbo?
- Hoe vuil is de airintake na de EGR?
- Mogelijk gebruik maken van een airintake cleaner, of professioneel laten doen
Dit is wat me zo even te binnen schiet, als er nog meer opkomt laat ik het weteb
Heel veel succes met de zoektocht :thumb: