@bartk Hij vermelde, dat hij dacht een slag te zien toen hij de velg demonteerde en monteerde en heeft de vervangende band(en) goed gebalanceerd (Ik dacht zelfs heel ff dat het gehobbel weg was dus leek me goed gebalanceerd).
Ik zat toen met werkzaamheden in Noordwijk aan zee, het was einde middag en moest nog zo'n 155km naar huis tuffen. Het was ff vlug, vlug.. Ik heb dat wel onthouden v.d. slag, dus ik denk misschien de wielnaaf?
@ikbat De velgen heb ik hierna laten controleren op een draaibank en stond daar bij. Ze zijn goed, besloten te laten spuiten, 2x nieuwe banden en die ik had liggen erop, laten uitbalanceren en nu zijn we hier. Wagen spoort goed met optrekken en afremmen, helaas bij de 80kmh gaat hij "hobbelen/schudden". Ik vind trillen niet echt de juiste benaming, want het is een ritmische resonantie of zoiets
. Ik heb het idee vooral ook rond de 1500 RPM.
@Bolbo de banden hebben plat zonder velg gelegen, zelfs overeind op verschillende plekken op elkaar wegens "ruimte te kort" in de schuur. Dat het kan in een ruimte van 17,5 x 5 m..
I.i.g. komen de wielnaven/lagers voorzijde van FAG (als het goed is leverancier Volvo) deze week binnen. Geen verandering, dan frisse wielnaven voor de komende km's!