Wij hebben ook de e-Power upgrade van Rica, van 185 pk naar 205 en van 400 nm naar 450 nm.
Het ligt er een beetje aan wat je verwachtingen zijn voor wat je er daadwerkelijk van merkt inderdaad.
Als je een veel snellere auto verwacht, dan had je inderdaad beter geen e-Power kunnen kiezen, maar die is daar dan ook niet voor bedoeld.
Tuurlijk, de auto is zeker een klein beetje sneller geworden, maar wat je vooral merkt is dat de auto onder in de toeren beter oppakt en mooier ronddraaid. Ook stationair loopt de motor mooier.
Er is iets minder gedreun in de auto, zeker als je op goede diesel (Aral/BP Ultimate Diesel o.i.d.) rijdt.
Wat wij in ieder geval ook merken is dat het verbruik wat constanter is geworden. We rijden tegenwoordig gemiddeld 1:14-1:14,5 en dat is vrij constant. Voor de tuning schommelde het verbruik wat meer.
Al met al zijn het inderdaad geen wereldschokkende verbeteringen, maar het rijdt toch net wat mooier
Dat je bij Rica alleen het verschil bijbetaald wist ik niet, dat zal m'n vader vast interessant vinden.....
:bandit:
Mocht je de chip toch nog gaan veranderen, dan heb je verschillende mogelijkheden:
Een gewone ECU Upgrade naar 226pk/460nm of Stage 2 naar 240pk/480nm, óf als je echt voor ongetemperde paarden gaat, nog een Sports Tune 253pk/548nm....
Het zou leuk zijn als je even laat weten wat het uiteindelijk gaat worden, dan hebben wij ook weer mooie referentie informatie.
Succes ermee in ieder geval!