V70 uit 2000 bij Nordicar

 
 
 
 
 
Pabz
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

V70 uit 2000 bij Nordicar

 · 
Posted: 18.03.2016 - 08:56  ·  #1
Beste allemaal,

Helaas afgelopen maandag mijn V70 classic door een stomme fout (lang verhaal) total loss gereden. Ik ben op zoek naar een nieuwe en heb een kandidaat gevonden bij Nordicar in Heerhugowaard.
Ik lees dat deze specialist over het algemeen te vertrouwen is en gewapend met de V70 checklist die ik hier gevonden heb, wil ik op pad gaan.
Ik vind het leuk om dingen zelf te leren en te kunnen, maar ik ben geen monteur en er staan echter wel veel punten in waarvan ik geen idee heb hoe ik die moet checken...
Een paar voorbeelden:
- EGR traject
- Controle distributieriem plus waterpomp en spanrollen (deze zitten toch afgeschermd onder de kap?)
- Carterventilatie controleren op vacuum. Hoe?
- Zweten van de turbo.
- Slijtage van de remmen.
- Kruiskoppelingen en stofhoezen van de koppeling. Hoe controleer je die?
- En dan natuurlijk wel of geen aankoopkeuring?

Alle hulp is welkom en ik laat iig even weten hoe het was ;-).

Gr
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 76
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: V70 uit 2000 bij Nordicar

 · 
Posted: 18.03.2016 - 11:59  ·  #2
Controle distributieriem plus waterpomp en spanrollen (deze zitten toch afgeschermd onder de kap?) Meestal een sticker met datum en kmstand in de buurt van de distributieriem onder de kap. Met km stand van de auto vergelijken. Eventueel facturen checken.
- Carterventilatie controleren op vacuum. Oliepeilstok uitnemen bij draaiende motor en rook checken. Eventueel olievuldop afdraaien, overdruk geeft aan vervuilde motor.
- Zweten van de turbo. Uiterlijk checken op oliesporen.
- Slijtage van de remmen. Dikte remschijven en blokken checken. Roestrand lang de buitenomtrek van de schijf geeft vaak al een indicatie.
- Kruiskoppelingen en stofhoezen van de koppeling. Onder de auto nazien of de asdelen t.o.v. elkaar speling hebben (waterpomptang gebruiken) stofhoezen rondom nakijken op lekkage.
Succes.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1941
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: V70 uit 2000 bij Nordicar

 · 
Posted: 18.03.2016 - 12:08  ·  #3
Zou zeggen neem iemand mee met verstand van zaken , die niet emotioneel betrokken is bij de koop .
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2121
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: V70 uit 2000 bij Nordicar

 · 
Posted: 18.03.2016 - 14:52  ·  #4
Zou eerder voor een N kiezen als je dan toch een model uit 2000 koopt dan de classic.
(ervan uitgaande dat je de classic op hun site bedoelt. Vind hem trouwens ook aardig aan de prijs aangezien die oude diesels echt niet meer in trek zijn vanwege de milieuzone's. )
De N is toch echt een stukje moderner.
Maar dat is een persoonlijke mening.
peewee2005
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 37
Homepage: photobusiness.nl
Berichten: 92
Geregistreerd: 10 / 2015
Subject:

Re: V70 uit 2000 bij Nordicar

 · 
Posted: 18.03.2016 - 15:42  ·  #5
Zoals Joriz ook al aangeeft zou ik voor een iets nieuwere auto gaan gezien het huidige beleid van sommige gemeentes maar bijvoorbeeld ook de Duitse steden. Met een diesel uit begin 2000 krijg je überhaupt geen sticker en kun je in een straal van 20km (noem maar wat :lol: ) geen stad in of doorkruisen.
Utrecht is al verboden terrein, Rotterdam binnenkort en vrij snel daarna zal ook Amsterdam volgen. (hier beginnen ze met de scooters binnen de ring, maar je kunt er donder op zeggen dat auto's ook snel aan de beurt zullen zijn. Al is het maar vanwege de financiële voordelen voor de gemeente)
Een Classic vind ik zelf een waanzinnig mooie auto maar ik zou dan voor een benzine gaan. Heb je een diesel nodig gezien de km's, dan zou ik voor een N gaan. Als deze van na 2001 is, kun je daarmee nog de NL steden in, in Duitsland krijg je een gele milieusticker. Neem je een N vanaf halverwege 2005, dan heeft deze een roetfilter en krijg je in Duitsland een groene sticker. Vanaf dan hebben de motoren standaard een roetfilter. (en 6 versnellingen)

Een redelijk onderhouden N is met goed zoeken wel te vinden voor € 3600,-. (behoorlijk duur voor deze Classic bij Nordicar vind ikzelf, mijn N uit 2005, een vroege EURO4, redelijk uitgerust, 330k kms en met een volledige onderhoudsgeschiedenis was € 4200,-)

Succes!
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 53
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70 uit 2000 bij Nordicar

 · 
Posted: 15.04.2016 - 21:48  ·  #6
Nordicar staat ook wel bekend om zn wat hogere prijzen. Of de auto's dat ook waard zijn, kan ikzelf geen oordeel over geven. Ook met onderdelen zijn ze wat duurder, maar daarintegen hebben ze wel nagenoeg alles. En goed advies geven doen ze ook.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0