V70 in veiligheid - engine service required

V70Nethen

Subject:

V70 in veiligheid - engine service required

· 
Posted: 08.08.2012 - 14:26  ·  #1
Hallo, hoop dat iemand me hier kan helpen. Ik heb een V70 2.4 van '03 en krijg als ik optrek in vierde of vijfde op een snelweg om bv iemand in te halen een foutmelding en de motor draait dan in veiligheid modus. Het contact afzetten en weer opzetten verhelpt het probleem. Bij volvo geweest die zeiden, na uitlezen, dat de motor valse lucht zuicht doordat er een silent block versleten zou zijn. Als dit zo is, zou die het dan ook niet moeten doen tegen een lagere snelheid en in alle versnellingen? Iemand een andere suggestie? Mvg, Arne
Jenm
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: V70 in veiligheid - engine service required

· 
Posted: 08.08.2012 - 14:54  ·  #2
Welkom Arne.
Helaas heb ik geen antwoord voor je (dat laat ik graag aan de echte experts alhier aanwezig over). Maar probeer ook even een voorstel post te maken met een paar fotos van je auto. Dat zal zeker gewaardeerd worden :-)
Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 08.08.2012 - 16:47  ·  #3
... aha, kijk hier hebben we weer zo'n nieuw lid (de 4e binnen 24 uur) dat zich niet voorstelt met fotootjes e.a. maar direct met de vragende helpdeur binnenvalt. Zelfs het profiel invullen is teveel moeite kennelijk.
Arne heeft kennelijk geen Profielfoto, geen Geslacht, geen Locatie, geen Leeftijd en geen Onderschrift (met gegevens van de auto) ?
Wat doen we hieraan MODS ??? -> Velden verplicht stellen bij aanmeldingen svp !!!

Inhoudelijk: ... geen idee waar dit over gaat :sleep:
Waarom deze vraag niet gesteld aan de uitlezer?
Joepiec
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 08.08.2012 - 16:54  ·  #4
Quote door Greyline

... aha, kijk hier hebben we weer zo'n nieuw lid (de 4e binnen 24 uur) dat zich niet voorstelt met fotootjes e.a. maar direct met de vragende helpdeur binnenvalt. Zelfs het profiel invullen is teveel moeite kennelijk.
Arne heeft kennelijk geen Profielfoto, geen Geslacht, geen Locatie, geen Leeftijd en geen Onderschrift (met gegevens van de auto) ?

Aha, weer een lid van de AA (Anonieme Automobilisten) Welkom..... :devil: :devil:
maurits
In nagedachtenis
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 08.08.2012 - 20:10  ·  #5
Dag Arne, welkom op het forum. Foutcodes kunnen idd veroorzaakt worden door het aanzuigen van valse lucht in het inlaatsysteem. Of dit aan een versleten silent block kan liggen weet ik niet. Ik zou zeggen vervang deze silent block of laat het doen en je weet het antwoord. Laat je ons op dit forum nog even weten hoe het afloopt? Daarmee help je mogelijk weer andere forumleden!
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Subject:

· 
Posted: 09.08.2012 - 01:40  ·  #6
V70Nethen

Subject:

· 
Posted: 09.08.2012 - 08:19  ·  #7
ik zal iets laten weten als ik een antwoord vind.

Voor de rest bedankt voor het commentaar, zeker van Greyline want dat was heel constructief. Mijn geslacht, leeft enzo heb ik ingevuld (al heb ik eerst moeten zoeken hoe ik dat moest aanpassen want als je een account maakt werd dit niet gevraagd) en waarom jij dat niet ziet weet ik dan niet.
Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 09.08.2012 - 09:50  ·  #8
Quote door V70Nethen

ik zal iets laten weten als ik een antwoord vind.

Voor de rest bedankt voor het commentaar, zeker van Greyline want dat was heel constructief. Mijn geslacht, leeft enzo heb ik ingevuld (al heb ik eerst moeten zoeken hoe ik dat moest aanpassen want als je een account maakt werd dit niet gevraagd) en waarom jij dat niet ziet weet ik dan niet.

... nou, maar leeftijd, locatie, profielfoto en onderschrift met auto details zien WIJ nu nog steeds niet.
Geslacht inderdaad "een man" :D
... kijk eens hier links en hier onder bij mijn gegevens en vergelijk dat met die van jou :love:
Strandprinsen

Subject:

problem with silent blocks

· 
Posted: 15.02.2013 - 13:23  ·  #9
Hello
Ik heb en identieke probleem met mijn volvo xc90. Ik krijg sinds enige tijd de mededeling 'engine service required' en de motor gaat in veiligheidmodus als u zegd. Als ik de motor onderbreek gaat de mededeling weg en de motor draait normaal. Nu zegd mijn garage dat ik de engine silent blocks moet uitwisselen en ook de capteur de puissance (turbo pressure sensor). Ik krijg de probleem in alle snelheiden (ook op de autosnelweg). Ik verstaa niet de verbinding tussen silent blocks en pressure sensor? Iemand heeft en verklaring? :(

Selected quotes for multi-quoting:   0