Goedemiddag!
Vanmorgen werd ik wakker met een geniaal idee. Nou gebeurt mij dat vaker en over het algemeen kosten dat soort ideeën achteraf een hoop geld. Mijn tweede geniale idee was dus om mijn eerste idee eerst even hier te en :dance
Een kleine 2 jaar geleden heb ik een fantastische V70 D5 uit 2002 met 240k op de teller gekocht voor 3500,-. Inclusief nieuwe riem en intercooler. Sindsdien heb ik er 80k mee gereden, heeft Dennis de draagarmen, schijven en blokken vervangen en VolvoTune heeft hem gekieteld. Ik heb zelf isofix geplaatst, de radio vervangen voor een 801, een versterker (P100) geplaatst, tweeters achter geplaatst en het motortje van het tankdopklepje vervangen. Verder heb ik zelf nog lm velgen incl winterbanden aangeschaft en op dit moment liggen er 5k oude Vredestein zomerbanden onder. Al met al ben ik er hartstikke blij mee en weet ik nu al dat mijn volgende ook weer een Volvo wordt (V70, maar ooit zou ik ook wel een XC60/70/90) willen rijden.
Is dit het juiste moment om in te ruilen? De auto is net 15 jaar (dus youngtimer) en op gaspedaal wordt er makkelijk 5k voor gegeven. Vervolgens zou ik er dan weer een iets jongere (2005/2006) voor terug kunnen kopen. Mijn huidige V70 heb ik bij een bevriende garage gekocht die op basis van een aantal requirements is gaan zoeken. Bij een volgende zou ik het waarschijnlijk weer zo doen. Voor zover ik nu kan inschatten zijn de voor- en nadelen als volgt:
+ huidige auto is nu meer waard, want youngtimer
+ mogelijkheid om een jongere auto terug te kopen (kan ik voorlopig Utrecht en Rotterdam nog in, best handig)
- huidige auto rijdt als een jekko. Ik verwacht op korte termijn geen grote uitgaven en nog zeker 1 of 2 ton door te kunnen toffen. Bij een nieuwe auto is dat natuurlijk maar weer afwachten (maar wel te controleren?)
- mijn huidige V70 is zo ongeveer de laatste met de echte d5. Bij een nieuwere ben ik toch overgeleverd aan de nukken van een EUR4 (toch?)
Uw input wordt gewaardeerd!
Groet,
Albert
Vanmorgen werd ik wakker met een geniaal idee. Nou gebeurt mij dat vaker en over het algemeen kosten dat soort ideeën achteraf een hoop geld. Mijn tweede geniale idee was dus om mijn eerste idee eerst even hier te en :dance
Een kleine 2 jaar geleden heb ik een fantastische V70 D5 uit 2002 met 240k op de teller gekocht voor 3500,-. Inclusief nieuwe riem en intercooler. Sindsdien heb ik er 80k mee gereden, heeft Dennis de draagarmen, schijven en blokken vervangen en VolvoTune heeft hem gekieteld. Ik heb zelf isofix geplaatst, de radio vervangen voor een 801, een versterker (P100) geplaatst, tweeters achter geplaatst en het motortje van het tankdopklepje vervangen. Verder heb ik zelf nog lm velgen incl winterbanden aangeschaft en op dit moment liggen er 5k oude Vredestein zomerbanden onder. Al met al ben ik er hartstikke blij mee en weet ik nu al dat mijn volgende ook weer een Volvo wordt (V70, maar ooit zou ik ook wel een XC60/70/90) willen rijden.
Is dit het juiste moment om in te ruilen? De auto is net 15 jaar (dus youngtimer) en op gaspedaal wordt er makkelijk 5k voor gegeven. Vervolgens zou ik er dan weer een iets jongere (2005/2006) voor terug kunnen kopen. Mijn huidige V70 heb ik bij een bevriende garage gekocht die op basis van een aantal requirements is gaan zoeken. Bij een volgende zou ik het waarschijnlijk weer zo doen. Voor zover ik nu kan inschatten zijn de voor- en nadelen als volgt:
+ huidige auto is nu meer waard, want youngtimer
+ mogelijkheid om een jongere auto terug te kopen (kan ik voorlopig Utrecht en Rotterdam nog in, best handig)
- huidige auto rijdt als een jekko. Ik verwacht op korte termijn geen grote uitgaven en nog zeker 1 of 2 ton door te kunnen toffen. Bij een nieuwe auto is dat natuurlijk maar weer afwachten (maar wel te controleren?)
- mijn huidige V70 is zo ongeveer de laatste met de echte d5. Bij een nieuwere ben ik toch overgeleverd aan de nukken van een EUR4 (toch?)
Uw input wordt gewaardeerd!
Groet,
Albert