Dan heb je toch maar donders veel geluk gehad dat je goed verzekerd bent, en dat het netjes wordt afgehandeld. Nu maar mooi genieten van de vakantie, en van de Mercedes-Benz, ook wel eens leuk
hendrik v70
Forumlid.
Geslacht: Berichten: 108 Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:
Re: V70D5 uit 2006 geeft melding motormanagement storing Spoed. Geen vermogen meer!
Mijn Volvo is bij mijn Volvo specialist gebracht via trailer door anwb. Brandstoffilter vervangen, brandstofdruksensor ook, en nog een andere sensor. Motor loopt nog niet goed, nog steeds allerlei rare foutmeldingen. 5 volt van de ECU valt ook soms uit. Kan nog ook aan 1 of meerdere slechte verstuivers liggen. Gisteren liep motor ineens weer goed en met proefrijden volop vermogen. Foutmelding. Motormanagement storing met rode driehoek blijft echter ook na resetten steeds terugkomen na enkele kilometers rijden.
Ben er klaar mee, wordt mij nu allemaal veel te duur en weet nietwaar het ophoud met kosten maken. Jammer verder buiten de motor werkt alles nog goed. 2 maanden geleden nieuwe APK gehad en beurt.
Ik ga hem nu wegdoen (Zwarte V70 d5 summun uitvoering met automaat en zonnedak)voor handelaarsprijs.
Nu maar op zoek gaan voor een andere ook betrouwbare goede caravan trekker.
Dus er is geen diagnose, maar wel onderdelen vervangen (fire the part-canon) en nu gaat ie eruit?
Ik vindt het prima, maar een auto wegdoen die niet (goed) loopt, levert een stuk minder op dan wanneer hij wel goed loopt.
Het kan natuurlijk zijn dat de kosten van reparatie hoger zijn dan de waarde van de auto.
Maar als je 'specialist' niet weet wat er mis, hoe weet je dan of je de juiste beslissing neemt?
Veel Volvo-onderdelen zijn niet heel goedkoop en bovendien zijn er vaak meerdere oorzaken mogelijk bij een probleem/foutcode.
Je kosten worden hoog als je random onderdelen gaat vervangen. De kosten zijn een stuk lager als je wat meer meer tijd besteed (of laat besteden) aan diagnose en eens stuk minder aan ondedelen.
steinenj
Subject:
Re: V70D5 uit 2006 geeft melding motormanagement storing Spoed. Geen vermogen meer!
Inderdaad, klinkt meer als een beslissing uit emotie dan met verstand. Ik kan me de frustratie heel goed voorstellen en je moet helemaal zelf weten wat je met jouw auto doet natuurlijk, maar dit lijkt me vooralsnog toch ook best oplosbaar.
Dat die 5V van de ECU uitvalt... slechte bekabeling/contact? Hoe zou dat door een verstuiver veroorzaakt kunnen worden?
Zit er geen kabelbreuk, kortsluiting naar massa in de kabelboom van de motor.
Indien dit de ader is van verstuiver 5 zou deze mss wel de hele 5V lijn naar 0 Volt kunnen trekken.
Ik zou dit toch eerst eens controleren. Ik meen dat ik bij mijn vorige ook zo een dingen gezien had toen ik de kabelommanteling daar eens los maakte.
Bij mijn huidige was de ader van de nokkenassensor bijna doorgesleten.
Ik ben het volledig eens met bovenstaande. Kijk ook de massa-aansluiting(en) na, die corroderen wel eens, zorgen dan voor meer weerstand waardoor het voltage kan dalen, maar in dit geval denk ik ook eerder aan een kabelslijtage of -breuk.