V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 
 
 
 
 
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2073
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 03.03.2020 - 13:10  ·  #16
Als er 1000 toeren na het max vermogen nog steeds meer vermogen beschikbaar is dan waar die op terug zou vallen wanneer je veel te vroeg (5100 toeren) zou schakelen dan heeft dat toch wel degelijk zin (in de stelling, dat je dan sneller bent).

Mijn ervaring is ook dat de 4.00 eigenlijk te zwaar is voor de non turbo motoren, gezien het verbruik vaak ook nog hoger uit pakt dan de veel krachtigere turbo blokken (bij gelijke rijstijl!)

Hou die versnellingen maar een beetje korter en de belasting laag, een non-turbo is sowieso al niet gekocht als autobahn-cruiser vermoed ik, dus of die 200km/h of 220km/h loopt is nu niet belangrijk.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 2303
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 03.03.2020 - 15:12  ·  #17
Zie de bijlagen, die komen weliswaar uit de folder van de V70 Classic, maar geven een goed beeld van stock vermogens- en koppelkrommes. Ik heb jammer genoeg geen plaatjes kunnen vinden van de 140- en 170-pk versie van dezelfde motor zoals die een aantal jaren later werden geleverd, de verschillen zitten hier puur in de motor zelf (2.5-10V vs 2.5-20V).

[Edit: onzin verwijderd, ik zal me niet meer bemoeien met zaken waar ik geen verstand van blijk te hebben :P ]
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2073
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 03.03.2020 - 15:43  ·  #18
Sorry Robert, maar met stellingen als claims "je zult in de 5e versnelling nooit voorbij maximaal vermogen komen" maken wel duidelijk dat je het toch niet helemaal begrijpt. Hoezo niet?
Dat is van zo ongelooflijk veel factoren afhankelijk, dat dat überhaupt nooit gezegd kan worden. Nog los van het feit dat dat weer totaal irrelevant is voor waar de discussie mee begon, en weer haaks staat op jouw claim 1 zin eerder.

Schakelen doe je 1 rpm voor de toerenbegrenzer voor maximale acceleratie, wat vaak 1000-1500 toeren na max vermogen is, simpelweg omdat een versnelling hoger de verhoudingen weer langer zijn en je dus acceleratie potentieel moet inleveren.
ovlov07
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 66
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 03.03.2020 - 22:27  ·  #19
Mij maakt het niet zoveel uit welke bak er onder komt, als er een L in komt met idem overbrenging als nu en later ga chiptunen zal het toch geen enorme mismatch worden toch?
Wil nu eerst de slee weer voor elkaar hebben, de koppeling zal ook wel debet zijn aan de kapotte versnellings bak, en dus ook vervangen moeten, tja hoort er soms een beetje bij.

Ik hoor ook mensen zeggen bak eronder wisselen en de verkoop in, zonder aanvullende zaken te vervangen. Nou half werk hou ik niet van.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 2303
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 03.03.2020 - 22:41  ·  #20
Quote door V70R^2

Sorry Robert, maar met stellingen als claims "je zult in de 5e versnelling nooit voorbij maximaal vermogen komen" maken wel duidelijk dat je het toch niet helemaal begrijpt. Hoezo niet?

Je hebt gelijk, ik maakte een gigantische denkfout. Ik kan je expertise en praktijkkennis beter niet in twijfel trekken, ik ben elektronicus, geen motoren tuner ;)
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 04.03.2020 - 07:09  ·  #21
Ik zou auto rima even bellen of er wel écht een turbo bak onder kan. Naar mijn weten moet er gewoon weer een non turbo bak onder komen.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 2303
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 04.03.2020 - 08:56  ·  #22
Wat staat er in VIDA over verschillen tussen de versnellingsbakken? Is überhaupt verschil tussen de 2.4 170 pk en 2.0T versnellingsbak?
ovlov07
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 66
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 04.03.2020 - 17:33  ·  #23
Ja dat vraag ik mij ook af verschil tussen de bak van 170 vs 140 pk. Denk evt toch iets andere eind overbrenging
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 1019
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 04.03.2020 - 23:18  ·  #24
Volgens deze specs hebben de 140 en de 170 pk versies verschillende versnellingsbakken.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ovlov07
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 66
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 17.04.2020 - 22:54  ·  #25
Ben op dit moment druk doende, onder de carport de bak aan het vervangen. Diverse hulpstukken zelf gemaakt zoals een motor steun in goot spatbord, en bak kan met lier aan carport geheven worden. Zou brug tot beschikking hebben maar door corona aan neus voorbij gegaan.
Maargoed inmiddels de bak ligt er af, en heb een ruilbak met weinig km. Tevens ga ik nu er toch bij ben de olie keerringen en o ringen in carter vervangen.
De koppeling die eraf kwam is dus al eens vervangen want er is aan het vliegwiel oppervlak geschuurd. Ook miste en een boutje en de koppelings toevoer zat niet aan de goede bracket vast. Druklager komt een nieuwe op, en olie keerring krukas. De bediening bak is van de C70 toch net iets anders ik heb bedienhevel aan moeten passen. Verder gaat alles naar wens.
Ik doe erg rustig aan wil het goed doen, en veilig blijven werken zo alleen.
Heeft iemand een Vida instructie voor mij hoe je de Elring Krukaskeerring moet plaatsen ? Schijnt droog te moeten of zo iets. Alvast dank
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 18.04.2020 - 13:04  ·  #26
Knap van je! Goed bezig!

Ik monteer een krukaskeerring altijd droog met een goede stempel zodat de keerring niet scheef zit. In principe moet het met rondom aantikken met een stomp voorwerp ook lukken maar pas heel goed op dat je niet scheef gaat.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2073
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 18.04.2020 - 14:39  ·  #27
Aantikken met de oude keerring er tegenaan is ook een veilige methode.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 18.04.2020 - 15:03  ·  #28
De enige goede manier is met de originele stempel!
ovlov07
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 66
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 18.04.2020 - 15:21  ·  #29
Ok heb draaibank dan ga ik weleen stempel draaien. Droog iig monteren weet ik voldoende
Krijg zo er geen foto op via telefoon.. l
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: V70N 2007, bij 376000Km helaas 5 bak kaduuk

 · 
Posted: 18.04.2020 - 15:29  ·  #30
Zeker niet droog monteren. Met motorolie.

De krukas héél goed schoonmaken met scotch brite.

Zie bijlage. Stempel bestaat uit 2 delen. Met deze tool weet je zeker dat de binnenring de goede kant op blijft met erin zetten, en je kan de keerring ook niet te diep monteren.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0