Als er 1000 toeren na het max vermogen nog steeds meer vermogen beschikbaar is dan waar die op terug zou vallen wanneer je veel te vroeg (5100 toeren) zou schakelen dan heeft dat toch wel degelijk zin (in de stelling, dat je dan sneller bent).
Mijn ervaring is ook dat de 4.00 eigenlijk te zwaar is voor de non turbo motoren, gezien het verbruik vaak ook nog hoger uit pakt dan de veel krachtigere turbo blokken (bij gelijke rijstijl!)
Hou die versnellingen maar een beetje korter en de belasting laag, een non-turbo is sowieso al niet gekocht als autobahn-cruiser vermoed ik, dus of die 200km/h of 220km/h loopt is nu niet belangrijk.
Mijn ervaring is ook dat de 4.00 eigenlijk te zwaar is voor de non turbo motoren, gezien het verbruik vaak ook nog hoger uit pakt dan de veel krachtigere turbo blokken (bij gelijke rijstijl!)
Hou die versnellingen maar een beetje korter en de belasting laag, een non-turbo is sowieso al niet gekocht als autobahn-cruiser vermoed ik, dus of die 200km/h of 220km/h loopt is nu niet belangrijk.