Goedemiddag,
De titel vertelt al een heleboel....
Momenteel zijn deze problemen een topic waard omdat het steeds erger lijkt te worden.
Ik ben vorige week naar de garage gegaan omdat de turbo fluit steeds harder werd en ik uitlaatgassen rook onder de motorkap. Nu bleek dat de 3'' downpipe maar voor 2/3 afdichtte en er géén pakking tussen zat! De bouten waren er scheef ingedraaid en waren met geen mogelijkheid los te krijgen. Een aantal uren, doorgeboorde bouten en een pakking verder is het iets beter geworden. Maar we zijn er nog lang niet.
Onder normale belasting houdt de auto een klein beetje in vanaf 2/2,5 duizend toeren en pakt dat weer door. Dan is het er wel, en dan is het er niet. Dus soms is het vaker te merken tussen de versnellingen door en soms wat minder. Bij plank gas is het lang niet zo erg. De ene keer hikt de auto een beetje en de andere keer houdt hij wat in. Ik hoor ook geregeld ploffen vanuit de einddemper. En ja... hij stinkt.
Ik heb al even contact gehad met Schutten en hij vertelde dat de software 8 jaar geleden op maat is aangepast en dat er dus iets technisch aan de hand moest zijn. Dus softwarematig is het waarschijnlijk ook niet.
Uitlezen met universele (niet VIDA) apparatuur gaf niets schokkends aan.
Geen olieverbruik
Geen rookwolken
Turbo drukt 1.0 BAR op de dashboard meter
Carteventilatie is aangepakt
TCV Pierburg
Spruitstuk afgeperst
Geen foutcodes op ontsteking
Bougies mooi schoon
Iemand een idee wat het kan zijn?
Groet Marco
De titel vertelt al een heleboel....
Momenteel zijn deze problemen een topic waard omdat het steeds erger lijkt te worden.
Ik ben vorige week naar de garage gegaan omdat de turbo fluit steeds harder werd en ik uitlaatgassen rook onder de motorkap. Nu bleek dat de 3'' downpipe maar voor 2/3 afdichtte en er géén pakking tussen zat! De bouten waren er scheef ingedraaid en waren met geen mogelijkheid los te krijgen. Een aantal uren, doorgeboorde bouten en een pakking verder is het iets beter geworden. Maar we zijn er nog lang niet.
Onder normale belasting houdt de auto een klein beetje in vanaf 2/2,5 duizend toeren en pakt dat weer door. Dan is het er wel, en dan is het er niet. Dus soms is het vaker te merken tussen de versnellingen door en soms wat minder. Bij plank gas is het lang niet zo erg. De ene keer hikt de auto een beetje en de andere keer houdt hij wat in. Ik hoor ook geregeld ploffen vanuit de einddemper. En ja... hij stinkt.
Ik heb al even contact gehad met Schutten en hij vertelde dat de software 8 jaar geleden op maat is aangepast en dat er dus iets technisch aan de hand moest zijn. Dus softwarematig is het waarschijnlijk ook niet.
Uitlezen met universele (niet VIDA) apparatuur gaf niets schokkends aan.
Geen olieverbruik
Geen rookwolken
Turbo drukt 1.0 BAR op de dashboard meter
Carteventilatie is aangepakt
TCV Pierburg
Spruitstuk afgeperst
Geen foutcodes op ontsteking
Bougies mooi schoon
Iemand een idee wat het kan zijn?
Groet Marco