Quote door MTE
Als je niet vaak bovenin de toeren gaat zitten zou je mi misschien wel beter af zijn met de 140pk software.
Je hebt bij het chippen van de 2.4i naar 170/180pk dus meer pk’s en idd een paar Nm meer, het punt waarop je je Nm Max bereikt ligt echter bij de 170pk een paar 100 rpm hoger dan bij de 140pk versie.
Heb zelf een getunde 170pk gehad . Die 140 pk vond ik persoonlijk net wat soepeler rijden puur door het koppel dat er net wat eerder is .
Het blijft echter allemaal wat je persoonlijk ervaart en graag wilt.
Wij hebben destijds ook bewust voor een 2.4 met 140 pk gekozen. Deze kwam wat koppel betreft gunstiger uit tov de 170 pk.
Ik heb geen idee hoe het na tuning zou zijn maar dat was het ons niet waard. Koppeltoename is verwaarloosbaar. De plannen zijn later gewijzigd Ivm aanhanger+2 motoren erop. Zoektocht naar een 2.4T of voorkeur een 2.5T. Lekker koppel onderin. Een 2.4T5 was lastig te vinden.