Ik zie voldoende Volvo's na 2000 met LPG in de rondte rijden, S60, V70, S80, XC70.
In het slechtste geval moet je een keer 800 EUR uittrekken voor het kleppen stellen, dan ben je daarna weer verlost van de klep-stel problemen voor langere tijd.
Bij andere merken moet je op LPG soms elke 30000 of minder de kleppen stellen. Dat kost dan wat minder tijd, en dus ook wat minder EURO's, maar over 120.000 km praat je dan ook over een bedrag wat rond de 800 EUR ligt als je het bij de dealer laat uitvoeren.
Zeker als de auto in kwestie een automaat heeft, zou ik niet aarzelen om er LPG in te leggen, weinig toeren, motor wordt nooit echt extreem warm als het goed is, en dan zou de slijtage aan de kleppen dus in theorie moeten meevallen. Gekoppeld aan het feit dat ik regelmatig dit type volvo met LPG tegenkom zou mijn vermoeden dat het dus wel meevalt wel eens kunnen kloppen.
En....ruim 1 op 9 op LPG (S60 170PK, aut) is denk ik een waarde waar je met een wagen op benzine qua km-prijs niet mee kunt concurreren. Gisteren nog getankt voor 58,9 cent per liter.
In het slechtste geval moet je een keer 800 EUR uittrekken voor het kleppen stellen, dan ben je daarna weer verlost van de klep-stel problemen voor langere tijd.
Bij andere merken moet je op LPG soms elke 30000 of minder de kleppen stellen. Dat kost dan wat minder tijd, en dus ook wat minder EURO's, maar over 120.000 km praat je dan ook over een bedrag wat rond de 800 EUR ligt als je het bij de dealer laat uitvoeren.
Zeker als de auto in kwestie een automaat heeft, zou ik niet aarzelen om er LPG in te leggen, weinig toeren, motor wordt nooit echt extreem warm als het goed is, en dan zou de slijtage aan de kleppen dus in theorie moeten meevallen. Gekoppeld aan het feit dat ik regelmatig dit type volvo met LPG tegenkom zou mijn vermoeden dat het dus wel meevalt wel eens kunnen kloppen.
En....ruim 1 op 9 op LPG (S60 170PK, aut) is denk ik een waarde waar je met een wagen op benzine qua km-prijs niet mee kunt concurreren. Gisteren nog getankt voor 58,9 cent per liter.