Het zat er al een tijdje aan te komen, want met vrieskou had 'ie het al zwaar: het deurslot aan de bestuurderskant van onze V70NN (modeljaar 2011) wil niet meer goed open en dicht. Je moet nu 3x op de afstandsbediening drukken, wil de bestuurdersdeur van het slot af gaan. Van binnenuit opendoen is geen enkel probleem, het is puur het mechanisme wat de boel elektrisch van het slot haalt. Nieuw is, dat ook op slot gaan niet altijd even goed werkt, dus de bestuurdersdeur blijft soms van het slot als je de auto afsluit. Dat is wel interessant als je 'm na een tijdje nietsvermoedend opentrekt, want dan gaat het alarm af.
Ik heb al een uitgebreide video gevonden, waarin uitgelegd wordt hoe je een deurslot moet vervangen.
Ik denk dat bij mijn auto het veertje ook het probleem is, want dit was een aantal winters geleden het geval
Even kijken waar ik deze van de sloop kan halen, hopelijk met veertje. Of misschien ligt het veertje wel onderin de deur. Maar eerst het juiste slot vinden, want volgens VIDA blijken er 4 soorten sloten te zijn! Ze zitten in alle C30, C70N, S40N, S80N, V50, V70NN, XC60 en XC70NN dus gelukkig geen obscuur model of modeljaar specifiek ding. Alle 4 nog leverbaar door Volvo, van een enkele is goedkope aftermarket te vinden, de rest is reteduur (dik over de 200 euro).
- zonder keyless entry, zonder deadlock; vanaf 40 euro aftermarket, of 200 euro bij Volvo, p/n 31253657
- zonder keyless entry, met deadlock; alleen origineel Volvo te koop, rond de 240 euro. Volvo p/n 31416681 (was 31253673)
- met keyless entry, zonder deadlock
- met keyless entry, met deadlock
Keyless entry is als je de sleutel in je zak kunt houden, als je een knopje op de deurgreep indrukt gaat die van het slot. Dergelijke luxe ging aan mijn poverty spec V70 2.0F voorbij toen deze werd samengesteld. Maar deadlock, als de deuren na korte tijd extra op slot gaan (je hoort een extra klik uit de auto) en het alarm actief wordt, dat zit er wel op. Kassa dus, want die zijn alleen origineel Volvo te koop en dus duur.
Of ik moet de deadlock aan de bestuurderskant weglaten, maar dat zal ongetwijfeld foutmeldingen gaan geven in VIDA?
Ik heb al een uitgebreide video gevonden, waarin uitgelegd wordt hoe je een deurslot moet vervangen.
Ik denk dat bij mijn auto het veertje ook het probleem is, want dit was een aantal winters geleden het geval
Even kijken waar ik deze van de sloop kan halen, hopelijk met veertje. Of misschien ligt het veertje wel onderin de deur. Maar eerst het juiste slot vinden, want volgens VIDA blijken er 4 soorten sloten te zijn! Ze zitten in alle C30, C70N, S40N, S80N, V50, V70NN, XC60 en XC70NN dus gelukkig geen obscuur model of modeljaar specifiek ding. Alle 4 nog leverbaar door Volvo, van een enkele is goedkope aftermarket te vinden, de rest is reteduur (dik over de 200 euro).
- zonder keyless entry, zonder deadlock; vanaf 40 euro aftermarket, of 200 euro bij Volvo, p/n 31253657
- zonder keyless entry, met deadlock; alleen origineel Volvo te koop, rond de 240 euro. Volvo p/n 31416681 (was 31253673)
- met keyless entry, zonder deadlock
- met keyless entry, met deadlock
Keyless entry is als je de sleutel in je zak kunt houden, als je een knopje op de deurgreep indrukt gaat die van het slot. Dergelijke luxe ging aan mijn poverty spec V70 2.0F voorbij toen deze werd samengesteld. Maar deadlock, als de deuren na korte tijd extra op slot gaan (je hoort een extra klik uit de auto) en het alarm actief wordt, dat zit er wel op. Kassa dus, want die zijn alleen origineel Volvo te koop en dus duur.
Of ik moet de deadlock aan de bestuurderskant weglaten, maar dat zal ongetwijfeld foutmeldingen gaan geven in VIDA?