Beste Forumleden,
Onderweg naar zwitserland zwaar beladen kwam de auto telkens in een soort noodloop bij hogere snelheden tussen 140-160. Geen meldingen maar de fit was er helemaal uit. snelheid bleef dan steken of zakte zelf iets terug. De cruzecontrol kon ook niet worden opgehoogd bleef op de zelfde getallen staan, lager kon wel.
Als dat eenmaal was gebeurd reed de auto of er 100pk’s zoek waren. Terug laten zakken naar 100kmu dan weer accelereren naar 120 duurde dan een eeuwigheid.
Even bij een P stoppen hielp niet. Weer invoegen was gewoon spannend zo traag ging dat. Tot max 120. Behalve het gebrek aan vermogen was er niets anders te merken.
Langer pauzeren hielp wel dat deed hij weer normaal maar zodra bij 140 waren de pk’s weer weg.
Wat ook hielp was in stationair stekker van luchtmassameter los en weer vast. ???
Was niet toevallig dat ik dit probeerde want een halfjaar geleden had ik dit onbeladen een keer gehad bij ca. 160. Toen verdacht ik de Luchtmassa meter, die vervangen en probleem was weg. Althans minder daarna had ik het nog 1 of 2x gehad. NoRmaal rijd ik niet harder dan 120-130 dus heb.
Nu 3weken na de vakantie is het ook wel eens tijdens invoegen dan is de fut eruit bij ca. 100kmu. Maar hij raakt dan niet in noodloop.
Een lang verhaal met allerlei mogelijke clues, iemand een idee?
Het betreft trouwens een v70nn 2.4d 163pk uit 2008
Groeten Bouke
Onderweg naar zwitserland zwaar beladen kwam de auto telkens in een soort noodloop bij hogere snelheden tussen 140-160. Geen meldingen maar de fit was er helemaal uit. snelheid bleef dan steken of zakte zelf iets terug. De cruzecontrol kon ook niet worden opgehoogd bleef op de zelfde getallen staan, lager kon wel.
Als dat eenmaal was gebeurd reed de auto of er 100pk’s zoek waren. Terug laten zakken naar 100kmu dan weer accelereren naar 120 duurde dan een eeuwigheid.
Even bij een P stoppen hielp niet. Weer invoegen was gewoon spannend zo traag ging dat. Tot max 120. Behalve het gebrek aan vermogen was er niets anders te merken.
Langer pauzeren hielp wel dat deed hij weer normaal maar zodra bij 140 waren de pk’s weer weg.
Wat ook hielp was in stationair stekker van luchtmassameter los en weer vast. ???
Was niet toevallig dat ik dit probeerde want een halfjaar geleden had ik dit onbeladen een keer gehad bij ca. 160. Toen verdacht ik de Luchtmassa meter, die vervangen en probleem was weg. Althans minder daarna had ik het nog 1 of 2x gehad. NoRmaal rijd ik niet harder dan 120-130 dus heb.
Nu 3weken na de vakantie is het ook wel eens tijdens invoegen dan is de fut eruit bij ca. 100kmu. Maar hij raakt dan niet in noodloop.
Een lang verhaal met allerlei mogelijke clues, iemand een idee?
Het betreft trouwens een v70nn 2.4d 163pk uit 2008
Groeten Bouke