V70NN met veel km T4 of toch liever 5 of 6 cylinders?

Betrouwbaarheid T4 met veel km moeilijk te achterhalen.

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39933
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70NN met veel km T4 of toch liever 5 of 6 cylinders?

 · 
Posted: 07.01.2021 - 21:17  ·  #16
Quote door Kuip

Onlangs heeft mijn zoon een S60 van 2007 gekocht met de befaamde 2.4 5-cilinder met 240.000 km op de teller. Eerlijk is eerlijk, die klinkt wel lekkerder dan de T4, maar daar staat ook een wat hoger verbruik tegenover.


Dat ligt bij een 2.0T wel anders, deze is niet bepaald het toonbeeld van zuinigheid.
Mijn vorige V70 (5-cylinder) had hetzelfde verbruik.
Maar wel erg levendig en makkelijk naar de 270PK / 420Nm te brengen, mocht je er behoefte aan hebben.
Erik48
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 40
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: V70NN met veel km T4 of toch liever 5 of 6 cylinders?

 · 
Posted: 25.01.2021 - 12:55  ·  #17
Gewoon een V70NN 3.2 automaat AWD kopen.
Rijdt heerlijk, geen last van turbo's die kapot gaan.
kmst nu 225000 gekocht met 168000 op de teller.
kwa onderhoud;
Rondom remblokken.
Versnellingsbak geflushed ( better safe than sorry)
Membraam PCV in klepdeksel.
Kleine olielekkage o ring vacuumpomp.
En lambda sensor ( garantie)
en dat in 3.5 jaar.

Gr,
Erik
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3892
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: V70NN met veel km T4 of toch liever 5 of 6 cylinders?

 · 
Posted: 25.01.2021 - 13:56  ·  #18
Want turbo's gaan altijd stuk? Volgens mij valt dat wel mee ;)
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 736
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: V70NN met veel km T4 of toch liever 5 of 6 cylinders?

 · 
Posted: 25.01.2021 - 16:56  ·  #19
Ik heb ook niet de ervaring dat turbo's snel overlijden.
Het is wel zo dat het een extra slijtage component is.
Maar die van mij is zelfs bij 240.000km getuned en er zit nu bijna 120.000km meer op de teller en dat met de originele turbo! :devil:
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 56
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: V70NN met veel km T4 of toch liever 5 of 6 cylinders?

 · 
Posted: 25.01.2021 - 19:31  ·  #20
Wat wel een overweging is... de turbo 3.0T6 is levendiger, iets zuiniger en heeft een fijnere rijbeleving.
De turbo's zijn zeker ook goed tegenwoordig...

Ik ben blij dat ik voor de 3.0T6 ben gegaan.

Even my five cents😉🙃🙂
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 2305
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: V70NN met veel km T4 of toch liever 5 of 6 cylinders?

 · 
Posted: 25.01.2021 - 19:37  ·  #21
Ik vind zuinigheid een erg relatief begrip bij een 3.0 T6 😊
Maar de medewerkers van de Landelijke Eenheid kunnen beamen dat het fijne auto's zijn. (Al rijden ze nu Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro en Mercedes A35 AMG)
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 56
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: V70NN met veel km T4 of toch liever 5 of 6 cylinders?

 · 
Posted: 25.01.2021 - 20:09  ·  #22
Zuinig😀😃
Het zijn de kleine details die het hem doen😁😆🤣
May met de caravan er achter rijd die prefect soepel. En is toch zuiniger als mijn s60 170pk...
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2477
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: V70NN met veel km T4 of toch liever 5 of 6 cylinders?

 · 
Posted: 25.01.2021 - 21:34  ·  #23
Quote door motorfietsenmaker

Wat wel een overweging is... de turbo 3.0T6 is levendiger, iets zuiniger en heeft een fijnere rijbeleving.
De turbo's zijn zeker ook goed tegenwoordig...

Ik ben blij dat ik voor de 3.0T6 ben gegaan.

Even my five cents😉🙃🙂


:Thumbsup:
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1941
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70NN met veel km T4 of toch liever 5 of 6 cylinders?

 · 
Posted: 22.03.2021 - 16:34  ·  #24
Zit hier eigenlijk met hetzelfde vraagstuk maar met het verschil dat het ruim onder de twee ton mag zijn.

Vandaag in een V70 uit 2011 gereden in idd R design. Enige nadeel waren de wielen en daar zou ik best die van Dimitri onder willen :-)

Vraag is hier meer of 166k wel een goede km stand is bij een 2.0T met 203PK. zou 14250 moeten kosten met 3 maanden garantie.

Het ding ging wel als de brandweer. de combi met handbak is echt top!.
De stoelen zaten aan de ene kant wel goed ( niet lectrisch) maar ergens vielen ze me een beetje tegen vwb de korte zitting. En kantelen van de stoel is alleen de zitting ipv de gehele stoel. Dus als je de zitting kantelt moet je de leuning weer aanpassen
pvdm63
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 12
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

v70nn ervaring

 · 
Posted: 22.03.2021 - 18:24  ·  #25
tja ieder zijn ding maar mijn vorige V70nn inscription d3 was zo'n beetje de slechtste Volvo die ik gehad heb, van koppelingspedaal bediening, schakelmechanisme, achterremschijven en blokken tot vliegwiel en egr klep (alleen bij diesel), alles is er aan gedaan en de wagen voelde uiteindelijk zeer onbetrouwbaar. Nieuw gekocht om lang van te genieten, ingeruild met 90.000 (!) km op de teller en ik ben terug naar een "echte" Volvo xc70 2.5T uit 2004. 236000km, moet wel wat aan gebeuren maar het voelt veel meer solide en zit ook veel beter door de grotere, langere stoelzitting en ondanks dat alles altijd piept en kraakt is het een genot om er in te rijden.
succes met de keuze.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0