Het een is nog niet opgelost of het ander treedt alweer op...
'S ochtends is de eerste koude start direct foute boel, daarna start hij perfect maar bokt/bromt nog vrij lang na. Er lijken ook op cilinder 3, 4 en 5 wat misfires te zijn. Het blok loopt op een Prins VSI 2.0 dampgas installatie.
Bobines en bougies zijn al vervangen, origineel volvo. Het schijnt dat lekke LPG injectoren voor dit soort gedrag kan zorgen, herkent iemand dat? Het gas wat nog 'onder druk' in de injectoren zit loopt dan gedurende de nacht in het spruitstuk, de eerste start is daarmee veel te rijk.
Zelf al met een dice icm vida uitgelezen, maar geen errorcodes. Wel valt het op dat de 'ECM-signaal krukas = nee' is, dat lijkt me niet goed? Ik heb een week geleden ook meegemaakt dat het blok wel prima liep maar opeens de toerenteller naar 0 ging en vervolgens vrijwel direct weer naar het juiste toerental, wellicht heeft dat er iets mee te maken?
Voor de zekerheid, betreft een B5254T6 blok, heeft nu 283k gelopen, 60k op gas.
'S ochtends is de eerste koude start direct foute boel, daarna start hij perfect maar bokt/bromt nog vrij lang na. Er lijken ook op cilinder 3, 4 en 5 wat misfires te zijn. Het blok loopt op een Prins VSI 2.0 dampgas installatie.
Bobines en bougies zijn al vervangen, origineel volvo. Het schijnt dat lekke LPG injectoren voor dit soort gedrag kan zorgen, herkent iemand dat? Het gas wat nog 'onder druk' in de injectoren zit loopt dan gedurende de nacht in het spruitstuk, de eerste start is daarmee veel te rijk.
Zelf al met een dice icm vida uitgelezen, maar geen errorcodes. Wel valt het op dat de 'ECM-signaal krukas = nee' is, dat lijkt me niet goed? Ik heb een week geleden ook meegemaakt dat het blok wel prima liep maar opeens de toerenteller naar 0 ging en vervolgens vrijwel direct weer naar het juiste toerental, wellicht heeft dat er iets mee te maken?
Voor de zekerheid, betreft een B5254T6 blok, heeft nu 283k gelopen, 60k op gas.