Je kent het wel, het gras is altijd groener bij de buren (V70nn 2.5T), zeker nu naast mijn zus (V70 2.0D) ook mijn vader een V70 (T5) heeft. Ik rijd 2 jaar met plezier in mijn eigen V70 2.4T met 235pk uit 2001 maar nu toch echt verder aan het kijken. Mijn idee is om aankomend zomer een V70nn te kopen. Ik weet dat het nog winter moet worden, maar voorbereiding is de helft van het plezier.
Ik wil er ongeveer 15k aan uitgeven. Kilometerstand tussen de 140k en 180k. En daarnaast zijn mijn eisen: benzine, automaat, navigatie, xenon verlichting, parkeersensor en hij moet er "dik" uitzien. Daarnaast hoeft hij niet perse van het bouwjaar te zijn van de facelift met dubbele bult in het dashboard, maar wil wel graag het nieuwere stuur ten opzichte van de allereerste V70nn.
En dan verstand versus emotie.
Waar ik in eerste instantie op focus is de 2.0T R-design. Zien er allemaal "dik" uit aan de buitenkant met mooie velgen, spoiler en wat alu-design elementen. En een prima verbruik. Maar een 3.0 T6 AWD is toch wel erg vet. Maar dat verbruik...Dus qua motoren komt het op dit neer:
- 2.0T + Obbetune = verstand maar ook een klein gemis, want geen 5 cilinder.
- 3.0 T6 AWD = pure emotie
- 2.5T (AWD) + Obbetune = de perfecte combinatie tussen verstand en emotie? Helaas is het moeilijk een 2.5T te vinden die aan alle eisen voldoet.
Daarnaast nog overwogen naar een T4 of 3.2 te kijken. Voor de T4 geldt, die moet er dan TOP uitzien. De 3.2 moet er TOP uitzien en AWD hebben. Wat vind ik dan top? Deze bijvoorbeeld:
T4
2.0T
Om uit te maken of mijn verstand of mijn emotie gaat winnen, hebben ik jullie hulp nodig. Vandaar onderstaande vragen:
- Wie kan mij wat vertellen over het verschil tussen een 2.0T of een 3.2 qua rijden en vermogen? Welke motor heeft de voorkeur?
- Ik lees nogal wat horror verhalen over de R-design stoelen van de 2.0T. Dat deze op langere afstanden erg oncomfortabel worden vanwege de naden in de stoel. In hoeverre is dit een echt probleem van deze stoelen?
- Zit er een significant verschil in de betrouwbaarheid van de facelift (T4) en de 2.0T?
- Hoe zit het met de automaten die in deze auto's (2.0T/3.0 T6) zitten? Zijn dit de Powershift automaten die altijd tot problemen leiden (lijden)?
- Hoe moeilijk of makkelijk is het om een achteruitrij-camera in te bouwen (indien niet aanwezig) in de RTI navigatie?
- Nog specifieke tips waar ik op moet letten bij aankoop van een V70nn benzine?
Ben benieuwd naar jullie mening en input!
Ik wil er ongeveer 15k aan uitgeven. Kilometerstand tussen de 140k en 180k. En daarnaast zijn mijn eisen: benzine, automaat, navigatie, xenon verlichting, parkeersensor en hij moet er "dik" uitzien. Daarnaast hoeft hij niet perse van het bouwjaar te zijn van de facelift met dubbele bult in het dashboard, maar wil wel graag het nieuwere stuur ten opzichte van de allereerste V70nn.
En dan verstand versus emotie.
Waar ik in eerste instantie op focus is de 2.0T R-design. Zien er allemaal "dik" uit aan de buitenkant met mooie velgen, spoiler en wat alu-design elementen. En een prima verbruik. Maar een 3.0 T6 AWD is toch wel erg vet. Maar dat verbruik...Dus qua motoren komt het op dit neer:
- 2.0T + Obbetune = verstand maar ook een klein gemis, want geen 5 cilinder.
- 3.0 T6 AWD = pure emotie
- 2.5T (AWD) + Obbetune = de perfecte combinatie tussen verstand en emotie? Helaas is het moeilijk een 2.5T te vinden die aan alle eisen voldoet.
Daarnaast nog overwogen naar een T4 of 3.2 te kijken. Voor de T4 geldt, die moet er dan TOP uitzien. De 3.2 moet er TOP uitzien en AWD hebben. Wat vind ik dan top? Deze bijvoorbeeld:
T4
2.0T
Om uit te maken of mijn verstand of mijn emotie gaat winnen, hebben ik jullie hulp nodig. Vandaar onderstaande vragen:
- Wie kan mij wat vertellen over het verschil tussen een 2.0T of een 3.2 qua rijden en vermogen? Welke motor heeft de voorkeur?
- Ik lees nogal wat horror verhalen over de R-design stoelen van de 2.0T. Dat deze op langere afstanden erg oncomfortabel worden vanwege de naden in de stoel. In hoeverre is dit een echt probleem van deze stoelen?
- Zit er een significant verschil in de betrouwbaarheid van de facelift (T4) en de 2.0T?
- Hoe zit het met de automaten die in deze auto's (2.0T/3.0 T6) zitten? Zijn dit de Powershift automaten die altijd tot problemen leiden (lijden)?
- Hoe moeilijk of makkelijk is het om een achteruitrij-camera in te bouwen (indien niet aanwezig) in de RTI navigatie?
- Nog specifieke tips waar ik op moet letten bij aankoop van een V70nn benzine?
Ben benieuwd naar jullie mening en input!